1401/05/28-17:31

مهارت آموزی دختران نوجوان درکارگاه آزمایشگاه نوآوری منطقه ۱۹

مهارت آموزی دختران نوجوان درکارگاه آزمایشگاه نوآوری منطقه ۱۹

کارگاه آزمايشگاه نوآوری در راستای اجرای طرح «هزار اميد» با حضور دختران نوجوان مناطق پهنه جنوب در بوستان شقایق منطقه ۱۹ برگزار می شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علیرضا جعفری سرپرست شهرداری منطقه در خصوص برپایی کارگاه های آزمایشگاه نوآوری در بوستان شقایق افزود: این طرح به همت اداره كل امور بانوان با محوریت موضوع های مساله‌محور در حوزه‌های نانو فناوری، انرژی، زیست‌فناوری و فناوری فضایی برای دختران ۱۳ تا ۱۸ سال در قالب ۵ کار گاه آموزشی روزهای شنبه برگزار می شود.

به گفته این مسئول آشنایی دختران با مباحث مالکیت فکری،نحوه شکل‌گیری و ثبت اختراعات طراحی شده، آشنایی با نوآوری ها و اختراعات، حوزه های دخیل در اختراع از جمله نانو فناوری، زیست فناوری، فناوری های فضایی و انرژی و شبیه سازی پتنت‌های منقضی شده از اهداف برپایی این کارگاه ها است و دختران نوجوان پس از گذراندن این دوره ها فرآیند ارزش آفرینی از اختراع را بارویکرد یادگیری سازنده گرا و پروژه محور فرا می‌گیرند.

جعفری خاطر نشان کرد: در این دوره ها سعی بر آن است تا دختران نوجوان با انجام فعالیت‌های طراحی شده بتوانند مهارت‌های مورد نیاز برای شناسایی مشکلات پیرامون خود از جمله خانه، محله، شهر و... را با ارائه راه حل‌های خلاقانه فراگیرند.

در همین راستا در طول مدت دوره برخی از مشکلات اصلی به آنها آموخته می‌شود تا بتوانند در فرایند یادگیری مطالب به طرح ایده‌های خلاقانه نیز توجه داشته باشند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط