1401/05/29-15:52
چمران در مراسم افتتاح پایانه متروی اکباتان:

ضرورت حمایت دولت و مجلس از شهرداری در حوزه مترو/ اگر برای تکمیل پروژه‌ها مقروض هم شویم، باز به نفع شهر است

ضرورت حمایت دولت و مجلس از شهرداری در حوزه مترو/ اگر برای تکمیل پروژه‌ها مقروض هم شویم، باز به نفع شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم دولت و مجلس کمک‌های خودشان را در حوزه مترو انجام دهند که بدون کمک آنها مترو در هیچ شهری به بهره‌برداری نخواهد رسید؛ حمایت در این حوزه از نظر سوخت و مصرف آن، آلودگی هوا، اتلاف وقت و انرژی به نفع کشور خواهد بود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم «افتتاح بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور»- شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱- اظهار کرد: امیدواریم شاهد باشیم که پروژه های شهرداری بعد از مدتی توقف، در چرخه حرکت قرار گیرد و در مسیر ازدیاد واگن ها و کوتاه کردن سرفاصله فشارها در مترو قرار گیریم.

وی افزود: این پروژه می توانست زودتر به اتمام برسد؛ مثلا بیمارستان حکیم در سه‌ سال ساخته شد و این نشان می دهد اگر تلاش کنیم، پروژه ها به موقع به اتمام می رسد؛ حتی اگر برای تکمیل یک پروژه مقروض شویم، باز هم این کار به نفع شهر و شهرداری است. 

چمران ادامه داد: در هر خطی نیاز به سیستم پایانه ها در ابتدا و انتهای آن داریم و امیدواریم دولت و مجلس کمک‌های خودشان را در حوزه مترو انجام دهند که بدون کمک آنها مترو در هیچ شهری به بهره برداری نخواهد رسید؛ حمایت در این حوزه از نظر سوخت و مصرف آن، آلودگی هوا، اتلاف وقت و انرژی به نفع کشور خواهد بود. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: جابجایی این تعداد مسافر در روز توسط مترو قابل قبول نیست و این ساختار و ظرفیت، توان جابجایی بیشتر از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در روز را دارد و هر چقدر میزان سفرها با مترو بیشتر شود، آلودگی هوا و ترافیک کمتر و به صرفه و صلاح اقتصادی کشور خواهد بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط