1401/05/29-15:55
شهردار تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

ایجاد ۹ خط تعمیراتی در پایانه مترو اکباتان

ایجاد ۹ خط تعمیراتی در پایانه مترو اکباتان

شهردار تهران از ایجاد ۹ خط تعمیراتی در ۲۱ خط پارک قطارهای مترو در پایانه بزرگ مترو اکباتان خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر؛ علیرضا زاکانی در حاشیه مراسم افتتاح پایانه مترو اکباتان در جمع خبرنگاران گفت: عملیات عمرانی این پایانه از ۱۴ سال پیش آغاز شده بود اما در طول سال های اخیر عملیات ساخت آن متوقف شده بود.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی این پایانه طبق گزارش شرکت مترو افزود: از سال گذشته و در این دوره مدیریت شهری نسبت به تکمیل و بهره برداری این پروژه که بزرگترین پایانه کشور است، توجه ویژه شد تا با تکمیل و بهره برداری از آن بتوانیم در کمیت و کیفیت خطوط مترو به ویژه خط ۴ مترو تحولی ایجاد کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه تکمیل این پروژه با کار جهادی شرکت مترو انجام شد، ادامه داد: این مجموعه حدود ۷۰هزار مترمربع وسعت دارد. در ۴۰هزار مترمربع آن ۲۱ خط مترو ایجاد شده است که ۲۱ رام قطار می تواند در آن مستقر شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی های این پایانه این است که در ۲۴ هکتار این مجموعه ۹ خط برای انجام تعمیرات و اورهال قطارهای مترو ایجاد شده است تا بتوانیم برای تعمیرات اساسی واگن ها و رام های قطار از آن استفاده کنیم.

زاکانی یادآور شد: در این مجموعه ۳۰هزار مترمربع بنا ساخته شده است و در مراحل بعد روی این سازه و ساختمان است که برای اقتضائات غرب تهران بارگذاری می کنیم. فضاهایی که ما به ازای آن بتواند کمبود سرانه های خدماتی را در شهرک اکباتان تامین کند. امیدواریم که هم در مقیاس سازه ای و هم در مقیاس شهر تهران این مجموعه بتواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط