1401/05/31-11:29

پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو زير ذره بين نمايندگان تهرانی مجلس شورای اسلامی

پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو زير ذره بين نمايندگان تهرانی مجلس شورای اسلامی

تنی چند از اعضای مجمع نمايندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در محل كارگاه‌های عمرانی خط ۶ مترو پايتخت، از برخی ايستگاه‌های در حال تكميل خط مذكور بازديد به عمل آوردند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بين الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) دكتر سيد علی يزدی خواه، دكتر اقبال شاكری و سردار اسماعيل كوثری ۳ تن از نمايندگان تهران در مجلس شورای اسلامی طی بازديدی  كه به اتفاق مهندس درستی مديرعامل شركت مترو تهران، مجری خط ۶ و پيمانكاران و مشاوران مربوطه صورت گرفت، مسير و ايستگاه‌های پروژه توسعه جنوبی خط ۶ را به صورت ميدانی بررسی كرده و در جريان آخرين وضعيت پيشرفت فيزيكی عمليات احداث تونل‌ها و ايستگاه‌های اين خط قرار گرفتند.

پروژه توسعه جنوبی  خط  ۶ مترو شامل دو بخش بوده كه قسمت نخست به طول تقريبی ۶۵۰۰ متر از ايستگاه دولت آباد تا ايستگاه حرم حضرت عبدالعظيم حسنی امتداد پيدا كرده و پيشرفت فيزيكی كلی آن در مرز ۵۸ درصد است. البته تونل‌های اين مسير به طور كامل حفرشده و هم‌اكنون مرحله ساخت ۴ ايستگاه موجود در بخش مذكور پيگيری می شود.

قسمت دوم پروژه توسعه جنوبی خط ۶ از حرم حضرت عبدالعظيم حسنی تا ايستگاه راه‌آهن سراسری كشور را شامل می شود كه در نهايت به خط يك شبكه مترو تهران هم متصل خواهد شد. اين مسير۳۵۰۰ متری نيز در حال حفاری با دستگاه حفار مكانيزه بوده و ۱۳۵۰ متر از تونل آن حفر شده است.

بحث پيرامون خطوط جديد شبكه متروتهران، استفاده از ظرفيت منابع مالی احداث مجتمع‌های ايستگاهی، مبحث فاينانس و به مشاركت طلبيدن و جلب سرمايه‌های بخش خصوصی از ديگر موارد مطرح شده در نشست پيش از اين بازديد بود. همچنين برنامه زمان‌بندی و اولويت احداث ايستگاه‌های پروژه توسعه جنوبی خط ۶ براساس روند تامين منابع مالی مورد نياز از ديگر مسائلی بود كه مورد بررسی قرار گرفت.

نمايندگان تهرانی مجلس شورای اسلامی در پايان بازديد صورت گرفته از پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو، ضمن تشكر از فعاليت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته شركت مترو تهران و نيز دست‌اندركاران اين پروژه در اوضاع اقتصادی كنونی، اعلام آمادگی كردند تا مشكلات مربوط به تكميل و توسعه هر چه سريعتر خطوط موجود را در نشست‌های تخصصی با دست‌اندركاران نهادهای ذيربط دولتی مطرح و برای رفع آنها پيگيری‌های لازم را به عمل آورند.

گفتنی است خط ۶ مترو تهران به طول ۳۲ كيلومتر از ۹ منطقه پايتخت عبور كرده و با ۲۷ ايستگاه، دارای ۷ ايستگاه تبادلی با ساير خطوط مترو تهران است. بخش توسعه جنوبی اين خط در مجموع ۱۰ كيلومتر طول داشته و با تكميل آن، شبكه راه‌آهن ريلی سراسری كشور، ارتباط و اتصالی موثر به شبكه مترو پايتخت پيدا خواهد كرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط