1401/06/02-15:25

بررسی موضوعات اجتماعی بانوان منطقه ۱۵

بررسی موضوعات اجتماعی بانوان منطقه ۱۵

با حضور نمایندگان مجلس و شورای شهر، بانوان فعال اجتماعی، فرهنگی و ورزشی منطقه ۱۵ در نشست با فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران و سیدمهدی صباغ شهردار منطقه به طرح مسایل و مشکلات بانوان در محلات پرداختند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع بانوان فعال منطقه ۱۵ گفت: این منطقه علیرغم پتانسیل ها و ظرفیت های خوب و بالایی که دارد، با یکسری آسیب های اجتماعی نیز روبروست که باید هرچه زودتر به آنها توجه و حل شود تا شاهد اتفاقات نامیمونی در این منطقه نباشیم. 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات خوب منطقه در حوزه اجتماعی و اولویت دادن به بحث آسیبها و برنامه هایی که برای رفع مسائل موجود پیش بینی شده، اظهار کرد: مسایل حوزه اجتماعی در مجلس، شورای شهر و شهرداری به جد در حال پیگیری است. برخی مسائل در حوزه مدیریت شهری امکان پذیر نبوده و نیاز است که در سطح ملی و با تدابیر و تصمیم جدی بین قوا انجام شود؛ نظیر شناسه هویتی اتباع عزیز و در کنار آن ساماندهی موضوع مهاجرت که در حال پیگیری است و انشاله مدیریت می شود.

نماینده مردم تهران افزود: برخی دیگر از مسائل نظیر کارآفرینی از گذشته تاکنون دغدغه شورای شهر و شهرداری بوده و در حال پیگیری از سوی حوزه های مختلف برای ساماندهی است. شورای شهر و شهرداری علیرغم اینکه ممکن است جزء وظایف ذاتی آنها نباشد، پیگیر این مهم و الگوی توانمند سازی هستند و ما هم حامی این حرکت مثبت هستیم و تلاش می کنیم تا با تعامل فی مابین این موضوع را حل کنیم.

بنابراین گزارش، نجفی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز ضمن تشکر از برگزاری این نشست و حضور بانوان نخبه و فعال؛ به تبدیل شهرداری از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی اشاره کرد و گفت: مسایل اجتماعی مهمترین دغدغه ما در این دوره شورای شهر است و نگاه ویژه ای به مسئولیتهای اجتماعی داریم که کارآفرینی نیز از مهمترین این مسائل است.

برپایه این گزارش، سیدمهدی صباغ شهردار منطقه ضمن خیرمقدم به حاضرین به موقعیت منطقه به لحاظ گستردگی و مسایل فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: وجود شهروندان مومن، متدین و فعال، هیئت ها و مساجد فعال و بی نظیر از نکات مثبت منطقه و مجموعه اتفاقاتی که به واسطه برخی آسیبها نظیر معتادان، بافت فرسوده و عقب ماندگی های سنوات گذشته از نکات منفی در این منطقه است و تمام تلاش خود را به کار بستیم تا با حمایت های مجلس شورای اسلامی، شورای شهر نسبت به جبران این عقب ماندگی ها اقدام کرده و شاهد پیشرفتهایی در این زمینه هستیم.

شهردار منطقه در ادامه به اهمیت همکاری مردم و مسئولین اشاره کرد و یادآور شد: با دست به دست هم دادن مردم، نخبگان و فعالان عرصه های مختلف و حمایت مسئولان مربوطه شرایط برای رشد و ترقی منطقه مهیا شود.

صباغ همچنین با توجه به مشکلات مطروحه از سوی بانوان در خصوص کمبود امکانات در مجموعه های ورزشی منطقه گفت: طبق دستورالعمل های دوره قبل شورا؛ مجموعه های ورزشی تحویل سازمان ورزش شده و از زمان حضور در منطقه به جد پی گیر این موضوع بوده و هستم و با نظر مساعدی که شهردار محترم تهران دارند قرار است با تصویب شورا این مجموعه در اختیار مناطق قرار گیرد تا با ساماندهی این مجموعه ها بتوانیم پاسخگوی نیاز شهروندان بوده و شرمنده مردم خوب و فعالان اجتماعی نشویم.

شهردار منطقه در پایان با خبر خوب پی گیری راه اندازی موزه زنان فاخر شهر تهران در کنار امامزاده سیده ملک خاتون با همکاری و حمایت مسئولان ذیربط به صحبتهای خود پایان داد.  

این گزارش حاکیست، بانوان فعال منطقه در این نشست به بیان برخی کمبودها و مسایل در این حوزه نظیر سرانه پایین فضاهای فرهنگی، ورزشی، تفریحی برای بانوان، مشکلات مربوط به فضاهای بی دفاع شهری و ناامنی به واسطه حضور معتادان متجاهر، آمار بالای زنان بدسرپرست و بی سرپرست در منطقه و لزوم توجه به اشتغال و کارآفرینی بانوان و همچنین مشکلات مربوط به بازاریابی، عدم وجود مرکز ترک و بازپروری ویژه بانوان با توجه به تقاضای بالا و... پرداختند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط