1401/06/02-15:58
آقامیری مطرح کرد؛

پیشنهاد ارائه دو طبقه تراکم تشویقی در نوسازی بافت‌های فرسوده/جمع‌آوری ۱۲ هزار معتاد متجاهر در پایتخت

پیشنهاد ارائه دو طبقه تراکم تشویقی در نوسازی بافت‌های فرسوده/جمع‌آوری ۱۲ هزار معتاد متجاهر در پایتخت

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه ۱۰ به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان، در مسجد قمر بنی هاشم(ع) حضور و با اهالی محله جی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، حجت‌الاسلام «سید محمد آقامیری» عضو شورای اسلامی شهر تهران و «رضا شرفی» شهردار منطقه ۱۰ به همراه تمامی معاونان و برخی از مدیران خود و همچنین روسای ادارات آب، برق و گاز و رئیس پلیس راهور و سرکلانتر منطقه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد قمر بنی هاشم علیه السلام با نمازگزاران دیدار چهره به چهره داشتند و پاسخگوی درخواست‌های شهروندان بودند.

آقامیری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این ملاقات مردمی گفت: منطقه ۱۰ از مناطقی است که بافت فرسوده زیادی داشته و گرفتاری‌ها و مشکلات زیادی دارد. از ابتدای آغاز مدیریت جدید شهری، یکی از کارهایی که در حوزه معماری و شهری دنبال کردیم، بحث بافت فرسوده است که اهمیت زیادی برای ما دارد که به هر نحو ممکن، بهسازی و نوسازی شود.

وی با بیان اینکه تهران روی گسل‌های زلزله قرار دارد و احتمال زلزله قریب‌الوقوعی در شهر وجود دارد، اظهار داشت: تلاش ما این است که این زلزله حجم و بار کمتری داشته باشد ولی آنچه پیش‌بینی می‌شود زلزله بزرگی است که تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری ادامه داشته و قدرت آن شش و نیم تا هفت ریشتر پیش‌بینی می‌شود.

رئیس کمیته عمران منطقه با بیان اینکه بافت فرسوده با بیشترین خطرات در صورت وقوع زمین‌لرزه احتمالی روبه‌رو است، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون بارها تاکید کرده‌ایم برای نوسازی بافت فرسوده‌ امتیازات ویژه‌ای از جمله اعطای دو طبقه تراکم تشویقی باید داشته باشیم تا مردم رغبت لازم را برای نوسازی داشته باشند. از سویی، متاسفانه کسانی که در این بافت زندگی می‌کنند، توان اقتصادی لازم برای نوسازی ندارند به همین خاطر باید مشوق‌هایی بدهیم که تا افرادی از بیرون بیایند و این نوسازی را انجام دهند.

آقامیری به موضوع معتادان متجاهر و آسیب‌های اجتماعی در شهر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدای آغاز کار دوره شورای ششم، رئیس پلیس تهران به صحن شورا آمد و گزارش داد که ۲۲ هزار معتاد در تهران وجود دارد. متاسفانه نیروی انتظامی و بهزیستی توان مقابله با معتادان متجاهر را ندارند. پس چه باید کرد؟ باید آنها را رها کرد؟ ما گفتیم هرچند مدیریت شهری مسئولیتی در این باره ندارد ولی شهرداری وسط میدان بیاید و دیگر دستگاه‌ها را هم فرابخواند.

وی با بیان اینکه قرارگاهی در استانداری تهران ایجاد و مسئولیت آن نیز به شهرداری داده شد، ابراز داشت: این قرارگاه از دهم دی ماه سال قبل ایجاد و از آن زمان، عملیات جمع‌آوری معتادان متجاهر ساخته آغاز شد. سوله‌ها و گرمخانه‌ها تجهیز شدند و معتادان در آن نگهداری شدند. متاسفانه معتادینی از ۱۵ سال تا بیشتر از ۷۰ سال، زن و مرد با انواع و اقسام بیماری‌ها در این سوله‌ها نگهداری می‌شوند. تاکنون حدود ۱۲ هزار معتاد متجاهر در سطح شهر جمع‌آوری شده است.

آقامیری با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار معتاد متجاهر در سطح شهر داریم که متاسفانه مکانی برای نگهداری آنها نداریم، عنوان کرد: در حال ساخت سوله‌های جدیدی هستیم و وقتی این سوله‌ها ساخته شد، اقدام به جمع‌آوری معتادین به اندازه ظرفیت جدید می‌شود. حسن این کار آن است که معتادین جمع‌آوری شده بلافاصله رها نمی‌شوند بلکه حدود ۹ ماه تا یک سال نگهداری می‌شوند. برخی از آنها سلامتی‌شان را به دست آوردند و خانواده‌شان با ضمانت آنها را تحویل گرفتند و تعهد دادند که به این چرخه بازنگردند. در مجموع، شهرداری تا چند ماه دیگر کار دارد، تا بتواند سوله بسازد و مابقی معتادین را جمع‌آوری کند و امیدوارم تا پایان سال، معتاد متجاهری در سطح شهر تهران نباشد. 

شرفی، شهردار منطقه نیز در این جلسه یادآور شد: تا به امروز، در ۳۰ مسجد حضور یافته و درخدمت شهروندان بوده‌ایم. تا به امروز نیز به ۷۰۰ درخواست مردم پاسخگو بودیم و بیش از ۶۰ درصد درخواست‌های مردمی را اجرایی کرده‌ و این موضوع را نیز به اطلاع آنها رسانده‌ایم. به غیر از مساجد، صبح‌های هر پنجشنبه در سراهای محلات نیز ملاقات مردمی داریم.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۰ چند اتفاق خوبی رخ داده که بستر توسعه در این منطقه را فراهم می‌کند، اظهار داشت: یکی از آنها، تعیین و تکلیف شاخه شرفی بزرگراه یادگار امام موسوم به محور رنجبر است. مطالعات آن در حال نهایی شدن است و تا چند ماه دیگر این مسئله از سوی کمیسیون ماده ۵ ابلاغ می‌شود و فکر می‌کنم در اواخر سال، کار اجرایی این محور را آغاز خواهیم کرد.

به گفته شهردار منطقه، با این کار، زمین و املاک مردم در محور رنجبر تا چند ماه دیگر تعیین و تکلیف می‌شود. بخش عمده‌ای از آنها از طرح خارج می‌شود و مردم بعد از ۳۰ و چند سال می‌توانند اقدام به نوسازی یا خرید و فروش کنند. منابع لازم هم برای تملک فراهم شده و ما می‌توانیم اقدام به تملک املاک کنیم.

دیدار آقامیری و شرفی با خانواده شهید مدافع حرم

همچنین عصر دیروز «رضا شرفی» شهردار و جمعی از مدیران منطقه به همراه حجت‌الاسلام «سید محمد آقامیری» رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در منزل خانواده شهید «محمدرضا جبلی» حضور یافته و با همسر و اعضای خانواده این شهید مدافع حرم دیدار و گفت‌وگو کردند. 

در این دیدار که با هدف تکریم خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و بزرگداشت نام یاد شهدا انجام شد، آقامیری، عضو شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت خانواده شهید جبلی، گفت: خانواده شهدا ولی نعمت ما هستند و دیدار با خانواده شهدا انگیزه خدمت را در مسئولان دو چندان می‌کند. اگر استقامت و شجاعت شهدا نبود، اکنون این آرامش را نداشتیم و باید مردم قدرشناس شهدا باشند چراکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان به جایگاه والایی رسیده و اکنون خانواده شهدا سرمایه‌های انقلاب هستند.

وی ادامه داد: خانواده‌های شهدا با تقدیم عزیزان خود در راه دفاع از آرمان‌ها، کاری بزرگ و ستودنی انجام دادند که این مهم افتخار بزرگی برای تمام ملت ایران است.

شرفی، شهردار منطقه ۱۰ نیز در این دیدار، ضمن دلجویی از خانواده شهید جبلی، خانواده شهدا را اسوه صبر و استقامت دانست و خدمت‌رسانی و تکریم خانواده آنها را وظیفه و تکلیف آحاد مردم به ویژه مسئولان دانست. 

در پایان، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه با اهدای لوحی به همسر شهید جبلی، از خانواده‌ این شهید مدافع حرم تجلیل به عمل آوردند. 

گفتنی است شهید «محمدرضا جبلی» در سال ۱۳۹۵ در ۴۱ سالگی در حالی که تنها ۲۰ روز به عنوان مدافع حرم به سوریه اعزام شده بود، در جبهه خان طومان به شهادت رسید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط