1401/06/05-22:15

آغاز به کار عملیات پروژه احداث ادامه غربی بزرگراه یادگار امام(ره)

آغاز به کار عملیات پروژه احداث ادامه غربی بزرگراه یادگار امام(ره)

صبح امروز شنبه پنجم شهریور ۱۴۰۱ و طی مراسمی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران عملیات اجرایی پروژه احداث ادامه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) آغاز شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در این مراسم که با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، عملیات اجرایی شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) رسما آغاز شد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره مشکلات اجرایی بزرگراه ها در سطح صفر اعم از قطع شدن برخی دسترسی های موجود و گسست پیوند محلات که برای نمونه در بزرگراه شهید نواب صورت پذیرفت، از پیشنهاد طرح های مختلف برای اجرای ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) طی سنوات گذشته خبر داد و گفت: طرح کنونی بهترین راهکار برای اجرای این پروژه است و امتداد زیرگذر یادگار امام(ره) تا میدان جی و در ادامه میدان فتح، بلوار بهار و بزرگراه شهید بروجردی و آزادراه تهران-ساوه ترافیک موجود را ساماندهی می کند و امیدوار هستیم پس از آن، ادامه مسیر تا بزرگراه های آیت الله سعیدی و شهید کاظمی و جاده قم برسد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز طی سخنانی در این نشست با تبریک هفته دولت تاکید کرد در طرح "شنبه های امید و افتخار" هرهفته تا ۱۲ بهمن شاهد افتتاح پروژه های شهری یا ملی بوده و از ۱۲ بهمن تا عید نوروز هر روز بیش از ۴۰ پروژه را افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف گذاری هایی جهت بهبود وضعیت عمرانی شهر تهران انجام شده است، از تکمیل ۹۸ تقاطع تا پایان دوره فعلی مدیریت شهری، تکمیل بزرگراه شهید بروجردی که در آینده به پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) متصل می شود، پروژه شهید شوشتری که اجرای آن ۱/۵ درصد از بار ترافیکی تهران خواهد کاست، تونل جاویدالاثر متوسلیان که از انتهای بزرگراه شهید صیاد شیرازی تا بزرگراه آزادگان ادامه دارد و در نهایت بهبود عملکرد رینگ شمالی تهران با اجرای طرح قطار سبک شهری به عنوان بخشی از این اهداف یاد کرد.

وی همچنین از همکاری سایر ارگان ها اعم از آموزش و پرورش، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع در راستای اجرای پروژه احداث ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) قدردانی کرد.

عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: فعالیت‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری به سه حوزه تقسیم می شود؛ نخست حوزه توسعه شهر خصوصا زیرساخت‌های فنی و عمرانی است؛ در قانون شهرداری‌ها نیز اولین وظیفه شهرداری ساخت معابر است که این امر را بر اساس طرح‌های جامع شهری پیگیری می‌کنیم. از جمله این اقدامات می توان به پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری، ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) و تونل جاویدالاثر متوسلیان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حوزه دوم فعالیت، بحث نگهداشت شهر به لحاظ مرمت معابر است، اظهار کرد: در حدود ۱۱۰ میلیون متر مربع معبر داریم که اگر بخواهیم در حوزه نگهداشت ۱۰ درصد آن نیز فعالیت کنیم حدود ۱.۵ میلیون تن آسفالت نیاز داریم؛ همچنین در تولید و پخش آسفالت در تهران ۱۰ میلیون تن عقب ماندگی وجود دارد که در این دوره راندمان تولید آسفالت را از دو هزار و ۵۰۰ تن در روز به چهار هزار تن رساندیم.

شعبانی با بیان اینکه احداث ۲ کارخانه آسفالت در دست اقدام است، ادامه داد: در بحث نگهداشت زیرساخت ها و ابنیه عمرانی نیز باید به این مساله اشاره کنم که از ۷۵۰ پل موجود در تهران نیمی از آنها نیاز به تعمیر و مرمت دارد.

وی با بیان آنکه نظارت بر فعالیت های عمرانی باعث عدم تکرار، کنترل و افزایش کیفیت اجرا می شود، یادآور شد: تکمیل پل ها و تقاطع های نیمه تمام بزرگراهی ضمن کاهش ترددهای اضافی شهروندان، ۲۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی انرژی و سوخت در سال را به همراه خواهد داشت.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه با تکمیل گردش های ترافیکی تقاطع های غیرهمسطح، ۷۸۰ کیلومتر تردد اضافی به حدود ۵۷ کیلومتر کاهش پیدا می کند، بیان کرد: امسال تکمیل ۱۸ تقاطع را در دستورکار داریم که این کار باعث می شود مسیر ۱۲۳ کیلومتری به ۸.۵ کیلومتر کاهش یابد.

وی با بیان اینکه این پروژه ها اثر و جایگاه ملی دارند، تاکید کرد: سه تقاطع در سوم خرداد تقدیم همشهریان شد.

عباس شعبانی در ادامه گفت: پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) کریدوری شمالی-جنوبی در غرب تهران است، همه بزرگراه های غربی تهران به پهنه فرودگاه مهرآباد و شهرک اکباتان رسیدند و تنها این پروژه ادامه پیدا می کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط