1401/06/07-11:02
شهردار منطقه ۱۱:

۳۰ درصد از بافت منطقه ۱۱ فرسوده است

۳۰ درصد از بافت منطقه ۱۱ فرسوده است

شهردار منطقه۱۱ گفت: حدود ۳۰ درصد از منطقه۱۱ تهران را بافت فرسوده تشکیل می دهد و ما به دنبال ایجاد انگیزه برای ساخت مسکن در این نقاط هستیم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سید محمد موسوی شهردار این منطقه اعلام کرد: مناطق نمی‌توانند برای نوسازی بافت فرسوده به صورت جزیره‌ای تصمیم بگیرند.

او افزود: در این زمینه طرح تفصیلی به صورت کلی اجرا می‌شود و اگر خارج از آن طرح تشویقی خاصی باشد باید طبق ضوابط معاونت شهرسازی نوشته شود و سپس در شورای شهر بررسی و دنبال شود.

موسوی گفت: احتمالا تا یک ماه آینده بسته تشویقی بافت‌های فرسوده ابلاغ خواهد شد و عمده موضوعات این طرح درباره طبقه تشویقی، پارکینگ و سطح اشغال خواهد بود.

او ادامه داد: احیای بافت فرسوده مستلزم وجود رغبت و انگیزه و صرفه اقتصادی برای مالکین و سازنده‌هاست.

شهردار منطقه۱۱ خاطر نشان کرد:در برخی از مناطق فرسوده این معضل وجود دارد که بافت بسیار ریزدانه است و تجمیع هفت یا هشت پلاک نهایتا به ۳۰۰ متر می‌رسد. هر کدام از این پلاک‌ها مالک جداگانه دارند و هر مالک پارکینگ مخصوص به خود می‌خواهد و این باعث می‌شود نوسازی به تعویق بیفتد یا منجر به تخلف شود.

او در انتها گفت: ما به دنبال ایجاد انگیزه برای مردم در ساخت و ساز هستیم و به زودی اخبار خوبی از بسته های تشویقی خواهد رسید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط