1401/06/07-11:29

بازگشایی بام شهرک محلاتی به روی تهرانی‌ها/ این بام چه امکاناتی دارد؟

بازگشایی بام شهرک محلاتی به روی تهرانی‌ها/ این بام چه امکاناتی دارد؟

شهردار ناحیه ۱۰ منطقه یک از تجهیز ارتفاعات شهرک شهید محلاتی در شمال‌شرق تهران برای همه شهروندان خبر داد.

تهران چندین بام دارد، بام کهف الشهدا در ولنجک، بام توچال در ایستگاه تله‌کابین، بام شیان در بوستان جنگلی لویزان، بام کوهسار در غرب، بام فراز در منطقه سعادت‌آباد، بام بوکان در منطقه نیاوران و آبشار تهران در منطقه ۲۲ از جمله بام‌های معروفی است که تهرانی‌ها اوقات فراغت‌شان را آنجا می‌گذرانند. یکی دیگر از بام‌ها که به‌تازگی استفاده از آن برای عموم باز شده بام محلاتی است.

به گزارش شهردارآنلاین؛ علیرضا عباسی شهردار ناحیه ۱۰ منطقه یک در گفتگو با همشهری آنلاین از راه‌اندازی این بام در شمال شرق تهران برای عموم مردم خبر داد و گفت:‌ سال‌ها پیش بام محلاتی فقط در اختیار اهالی همین شهرک بود و معمولا نگهبانی شهرک از ورود سایر گردشگران به بام ممانعت می‌کردند اما اخیرا مانعی برای گردشگران نیست و همه شهروندان می‌توانند به آنجا مراجعه کنند. در واقع در ابتدای ورودی این بام، مقبره ۵ شهید گمنام قرار گرفته که بعد از عبور از آن مسیری به سمت ارتفاعات دارد و در این مسیر ۱۱ بوستان وجود دارد که متراژ همه آنها ۵۳ هزار متر است و در سال ۱۳۹۱ ساخته شده اند.

تجهیز ۱۱ بوستان دهکده ورزشی بام محلاتی

عباسی در ادامه به اجرای طرح‌های کوچک مقایس و نونوار شدن بوستان‌ها در قالب دهکده‌ ورزشی توضیحات بیشتری ارائه کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که اکنون در طرح کوچک مقایس تعریف شده و در حال مطالعه است، اختصاص هر یک از بوستان‌ها به رشته ورزشی خاص است و اگر فاز مطالعاتی آن به پایان برسد و پیمانکار مشخص شود فاز اجرایی آن آغاز و کاربری بام محلاتی همراه با رشته‌های متنوع ورزشی می‌شود و در نهایت یک دهکده ورزشی در ارتفاعات تهران خواهیم داشت.

او افزود: در این طرح هر بوستان به امکانات همان رشته ورزشی مجهز می‌شود مثلا قرار است یکی از بوستان‌ها با میزهای شطرنج به عنوان بوستان شطرنج برای شطرنج‌بازان نامگذاری و آماده‌سازی شود، بوستان دیگری با میزهای پینگ‌پنگ برای علاقه‌مندان به این ورزش اختصاص خواهد یافت و همچنین بوستان‌های دیگر هم برای بادبادک بازی و  اسکیت تبدیل می شود. به همین ترتیب هر ۱۱ بوستان را به ۱۱ رشته ورزشی اختصاص می‌دهیم.

او گفت: همچنین مسیر پیاده‌روی آن دو هزار و ۵۰۰ متر به صورت آسفالت است که در حال حاضر پایان هفته‌ها بیش از هزار نفر از آن استفاده می‌کنند.

شهردار ناحیه با تاکید به ضرورت عمومی شدن این بام شهرک شهید محلاتی گفت: وجود ارتفاعات این امکان را به تهرانی‌ها می‌دهد تا روزهای پایان هفته مکانی برای تفریح به دور از هیاهوی شهری داشته باشند و چون جمعیت تهران رو به فزونی است می‌توان از این ظرفیت‌ها به شکل مطلوب بهره‌مند شد. این ۱۱ بوستان‌ ۱۰ سال پیش در این شهرک ساخته شدند که سکوها و سرویس‌های بهداشتی با توجه به مراجعه امروز نیاز به نوسازی و بهسازی داشتند. بنابراین برای این اقدام اعتبارسنجی صورت گرفت و اکنون با توجه به اعتبار مشخص همه امکانات موجود نوسازی و امکانات دیگر هم به آن اضافه خواهد شد. هر کدام از بوستان‌ها حدود  ۲۰۰ سکو، ۱۲ آلاچیق و ۵ سرویس بهداشتی که هر سرویس ۴ چشمه مردانه و زنانه دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط