1401/06/09-11:28
نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی در بوستان ها/ پارک ها را فقط یک فضای سبز نبینیم

ضرورت ایجاد زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی  در بوستان ها/ پارک ها را فقط یک فضای سبز نبینیم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نباید پارک ها را صرفا یک فضای سبز دانست بر ضرورت ایجاد زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی در بوستان های شهر تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهری ایسنا در پاسخ به این سوال که مدیریت شهری چه برنامه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح پارک ها و بوستان های شهر تهران دارد، گفت: یکی از سوال های حوزه فرهنگی و اجتماعی در مدیریت شهری چرایی تبدیل شدن پارک ها و بوستان ها به محل آسیب است.

وی ادامه داد: پاسخ این سوال را می بایست در این نکته یافت که برخی از پارک ها خانواده محور نیستند. هر کجا که ما شاهد حضور خانواده در آن هستیم مطئنا اسیب اجتماعی در آن رسوخ نخواهد یافت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه برنامه ریزی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را در پارک ها و بوستان های شهر باید افزایش داد، بیان داشت: باید توجه ویژه ای به ایجاد زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی در پارک و بوستان های شهر شود و این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

معدنی پور گفت: در پارک ها نه تنها باید برنامه و فعالیت‌های متنوع فرهنگی هنری اجتماعی و ورزشی با رویکرد خانواده محوری طراحی و اجرا شود، بلکه یکسری ساختار و زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی نیز در آن می بایست ایجاد شود تا به کمک آنها بتوان مدیریت فرهنگی و اجتماعی در پارک ها را تقویت کرد. پیش از این در سازمان فرهنگی و هنری اکثر خانه های فرهنگ محله در پارک ها ایجاد می شدند تا آن ها مدیریت فرهنگی پارک را به عهده بگیرند. وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای تقویت مدیریت فرهنگی پارک ها دارید؟ بیان داشت: یکی از مطالبات جدی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، مدیریت فرهنگی فضاها و اماکن عمومی پر تردد از جمله پارکها و بوستان های بزرگ است که طراحی، برنامه ریزی و اجرای برنامه ها و رویدادهای فرهنگی هنري اجتماعی و ورزشی ویژه خانواده ها، سالمندان، کودکان، نوجوانان و... بصورت مدون و مستمر در طول سال و ایجاد زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی در بوستان های جدید الاحداث، مورد تاکید می باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط