1401/06/12-15:13
شهردار تهران در آیین آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی:

یک‌میلیون مسکن در تهران کم داریم/ بن‌بستی وجود ندارد مشکلات توسط مسئولان حل می‌شود/ چرایی تشکیل قرارگاه اجتماعی مسکن

یک‌میلیون مسکن در تهران کم داریم/ بن‌بستی وجود ندارد مشکلات توسط مسئولان حل می‌شود/ چرایی تشکیل قرارگاه اجتماعی مسکن

شهردار تهران با بیان اینکه در کشور بن‌بست نداریم اگر بر هم انباشتگی مشکلات وجود دارد به دستان مسئولین گره‌ها نیز باز می‌شود، گفت: بی‌توجهی به حوزه مسکن در سال های اخیر باعث شد تا یک میلیون مسکن در تهران کم داشته باشیم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در شهر تهران - شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱-گفت : امروز افتخار می کنم که در کنار ملجأ شریف حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و امامزادگان همجوار ایشان، یکی‌ از شنبه های خودمان را در خصوص توسعه خدمتگزاری در خصوص قرارگاه جهادی مسکن سپری می کنیم.  

وی افزود: سال گذشته که قرارگاه جهادی مسکن رقم خورد سوال این بود که شهرداری چرا وارد این حوزه می شود، جواب بنده این بود که یکی از ویژگی های انقلاب و تاکیدات آن این بود که «ما می توانیم» را در ابعاد مختلف به اثبات برسانیم. واقعیت این است که اگر تک تک ما در کنار هم برای تحقق این مسأله نباشیم شعار "ما می‌توانیم"، شدنی نیست. یعنی باید من ها تبدیل به ما شود، لذا قرارگاه جهادی معطوف به توجه قطعی به مسکن بود.

زاکانی ادامه داد: سال‌ها در تهران این مسأله مطرح بود که تهران به شیوه ای گران بدون نیاز به پاسخ مردم اداره می شود و امروز حاصل آن شد که یک میلیون مسکن در تهران کم داریم، این مهم باعث حاشیه نشینی و مشکل تهیه مسکن چه در حوزه تملک و چه حوزه استیجاری شده است. این متفاوت از رویکرد انقلاب است زیرا طبق رویکرد انقلاب  باید گره از زندگی مردم باز کرد.

‌شهردار تهران اضافه کرد: مفتخریم امروز گام دیگری از خدمتگزاری را با مسوولان ری مشترکا پیش می بریم و در کنار مناطق ۲ و ۱۶ و ۲۰ حرکت جهادی در تأمین مسکن را اجرا می‌کنیم. هیچ مسئولی پاسخ شایسته‌ای در این باره ندارد که چرا باید قریب به دو سوم پول و درآمد فردی در خانواده صرف سرپناه شود.

وی افزود: پس از ۱۰ ها سال امروز به نقطه ای رسیدیم که برای حل مشکلات سد بزرگی بنام مسکن وجود دارد؛ در ازدواج، فرزندآوری و نرخ پایین جمعیت، بحث مشکل مسکن مطرح است.

وی با توجه به همکاری امروز با تولیت حضرت عبدالعظیم عنوان کرد: مفتخریم در مدیریت شهری در کنار سایر مسئولین، با تفاهم نامه هایی که با مجموعه های مختلف انجام می دهیم کارها را پیش ببریم.

زاکانی بیان کرد: نیاز منطقه به یک طبقه اضافی در این محله، به دولت جهادی و انقلابی منعکس شد و با همکاری میراث این مهم محقق و باعث گره گشایی شد. بدین ترتیب امیدواریم بتوانیم امروز به سه دهه اذیت و آزار مردم خاتمه دهیم.

شهردار تهران در پایا تاکید کرد: در کشور بن بست نداریم اگر بر هم انباشتگی مشکلات وجود دارد به دستان مسئولین این گره ها نیز باز خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط