1401/06/13-15:26
در بازدید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران مطرح شد:

توجه ویژه به پل های سواره روی موجود؛ از اولویت های اصلی شهرداری تهران

توجه ویژه به پل های سواره روی موجود؛ از اولویت های اصلی شهرداری تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در جریان بازدید از پروژه های تعمیرات تخصصی، مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره روی شهر تهران، بر لزوم رسیدگی بیشتر به وضعیت این دسته از زیرساخت های عمرانی تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "عباس شعبانی" در جریان این بازدید میدانی که با حضور "سید محمد فیاض" مدیرکل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان ها و مناطق شهرداری تهران، "امین شالبافان" مدیرعامل شرکت یادمان سازه و تنی چند از مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی صورت پذیرفت، نگهداشت زیرساخت ها و ابنیه عمرانی را یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری دانست و با بیان آنکه نیمی از ۷۵۳ دستگاه پل سواره روی شهر تهران به میانسالی رسیده است، رسیدگی به وضعیت این دسته از زیرساخت های عمرانی را از اولویت های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران خواند.

شعبانی ادامه داد: از جمله اقدامات دوره فعلی مدیریت شهری در خصوص نگهداشت زیرساخت ها و ابنیه عمرانی، احصاء و تعیین متولیان تعمیر، نگهداری، بهسازی سازه ای و لرزه ای پل های سواره روی شهر تهران است که پیش از این وجود نداشت. این امر اردیبهشت ماه سال جاری متعاقب تشکیل کارگروهی متشکل از مدیران و کارشناسان شرکت یادمان سازه، سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران و همچنین اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان ها و مناطق شهرداری تهران، در قالب یک ماتریس تفکیک وظایف به تمام مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران ابلاغ شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در جریان این بازدید، در محل پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن حضور یافت و بر لزوم تسریع بررسی مسائل فنی و ادامه مقاوم سازی این پل با توجه به توقف چند ساله پروژه تاکید کرد. وی با اشاره به بازگشت مجدد پروژه های مقاوم سازی پل های سواره رو به شرکت یادمان سازه، خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر نحوه مقاوم سازی پل مذکور شد؛ امری که می بایست با توجه به قرار گرفتن برخی پایه ستون های این پل در بستر رودخانه کن ضمن ارائه مطالعات سیلاب انجام شده و در نهایت نسبت به باز طراحی و مهندسی ارزش در خصوص مقاوم سازی اقدام شود.

"شعبانی" در ادامه این بازدید به کارگاه تعمیرات تخصصی پل تقاطع بزرگراه یادگار امام(ره) با خیابان ستارخان رفت و در جریان آخرین اقدامات شرکت یادمان سازه در این خصوص قرار گرفت. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و هیئت همراه همچنین از پروژه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه شهید همت با بزرگراه شیخ فضل ا... نوری بازدید و درخصوص برنامه زمانبندی و همچنین نحوه مقاوم سازی با توجه به دشواری انسداد ترافیکی در بزرگراه شیخ فضل ا... دستوراتی صادر کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در پایان این بازدید میدانی ضمن حضور در پل تقاطع بزرگراه های شهید سلیمانی و شهید حقانی در جریان آخرین وضعیت مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای این پل قرار گرفت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط