1401/06/15-12:45
در بازدید سرزده شهردار تهران مطرح شد:

اصلاح طرح‌های ناکارآمد محدوده کن با هدف گشایش قفل نوسازی محله

اصلاح طرح‌های ناکارآمد محدوده کن با هدف گشایش قفل نوسازی محله

شهردار تهران روز گذشته به همراه حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، احسان اله شریفی شهردار منطقه ۵، مهدی بهرام پور مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران، سید مهدی هدایت سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران و سید محمود فاطمی عقدا سرپرست دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به صورت سرزده از محدوده کن بازدید کردند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران در خصوص بازدید از کن گفت: محدوده ۱۱۲۰ هکتاری کن، یکی از محدوده های مهم و واجد ارزش پایتخت محسوب می شود که متأسفانه طی دهه های گذشته فاقد هرگونه طرح اجرایی مصوب بوده است  البته در دوره های گذشته مدیریت شهری، طرح هایی برای این محدوده مصوب شد اما به دلیل عدم جامع نگری و نادیده گرفتن منافع مالکان و ساکنین، نتواست راهگشا و برطرف کننده مشکلات محدوده کن باشد.

شهردار تهران با بیان اینکه طرح هایی که تاکنون برای این محدوده تهیه و مصوب شده، طرح های ناکارآمدی هستند، ادامه داد: نادیده گرفتن منافع عمومی در این طرح ها، منجر به عدم استقبال اهالی از آن ها شده و این مسئله علی رغم وجود ظرفیت های فراوان در کن، موجب قفل شدن فعالیت ها و مانع نجات این محله از فرسودگی شده است، به طوری که طی ۳ سال گذشته تعداد پروانه های درخواستی در این محله کمتر از تعداد انگشتان دست بوده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت حل مشکلات این محدوده و احیاء حقوق مردم، شهرداری تهران مصمم به بازنگری طرح محدوده کن است که پس از طرح موضوع در جلسه اخیر کمیسیون ماده پنج، به منظور بررسی میدانی مسائل و چالش های موجود در این محدوده به همراه تعدادی از مدیران مربوطه به بازدید از کلیه فضاهای محدوده کن شامل توتستان ها، باغات کشت اجباری، باغات خصوصی، محله کن و... پرداختیم.

زاکانی تصریح کرد: شهرداری تهران در نظر دارد، ضمن حفاظت از باغات ارزشمند کن، زیرساخت هایی را فراهم کند تا مالکان باغات بتوانند فعالیت هایی را از جنس گردشگری و تفرجگاهی آغاز کنند که هم مالکان و هم مردم شهر از وجود این میراث با ارزش منتفع شوند و هم مشوقی برای حفاظت و نگهداری از باغات باشد.

شهردار تهران اضافه کرد: تأکید ما در طرح جدید، بر حفظ بافت منسجم و مذهبی محله کن است و قاعدتاً فعالیت های تعیین شده برای استقرار در این محدوده، متناسب با بافت غالب محله خواهد بود.

وی در تشریح بخش دیگری از طرح مد نظر، اظهار داشت: در این بخش، شهرداری با اعطای امتیازات به مالکان اراضی کشت اجباری، این اراضی را آزاد می کند تا مورد استفاده عموم مردم قرار گیرند. همچنین در طرح جدید، ضمن اینکه اهالی و مالکان باغات حقوق به حق خود را دریافت می کنند، عموم مردم شهر نیز از فضای بی نظیر باغات کن بهره می برند و مهم تر، اینکه محله کن از فرسودگی و قفلی که سال ها بر نوسازی آن زده شده است، نجات می یابد.

لازم به ذکر است، در ادامه این بازدید ۳ ساعته، شهردار تهران و هیأت همراه طی جلسه ای در منزل امام جمعه کن در دیدار با معتمدین محله، به تشریح طرح مذکور پرداختند که مورد استقبال اهالی قرار گرفت و نمایندگان اهالی نیز نقطه نظراتی را در این خصوص بیان کردندکه قرار شد، موارد بیان شده، در جریان تهیه طرح مد نظر قرار گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط