1401/06/20-18:45
مطالعات تکمیل یکی از حیاتی ترین زیرساخت های پایتخت ادامه دارد؛

توسعه ۳۰ کیلومتر از طول شبکه اصلی هدایت رواناب‌ها، روی میز کارشناسان سازمان مشاور

توسعه ۳۰ کیلومتر از طول شبکه اصلی هدایت رواناب‌ها، روی میز کارشناسان سازمان مشاور

انجام مطالعات لازم به منظور اجرای حدود ۳۰ کیلومتر از شبکه اصلی جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهر تهران در برنامه امسال و سال آتی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران قرار دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با یادآوری اینکه براساس مطالعات عملیاتی کردن طرح جامع مدیریت آبهای سطحی شهر تهران، طول شبکه اصلی جمع آوری و هدایت رواناب ها می بایست به حدود ۷۰۰ کیلومتر افزایش یابد، گفت: تاکنون ۵۳۴ کیلومتر از طول این شبکه زیرساختی احداث شده و کارشناسان گروه آبهای سطحی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران مصمم هستند طی امسال و سال آینده، اسناد لازم برای توسعه ۳۰ کیلومتر دیگر از این شبکه را آماده کنند. این در حالی است که هم اکنون حدود ۱۰ کیلومتر ازشبکه اصلی هدایت رواناب ها توسط شرکت خاکریزآب در حال احداث است.

محمدصادق خیرخواه در عین حال یادآور شد مطالعات مربوط به رفع ۴ گلوگاه سیلابی در شبکه اصلی آب‌های سطحی و احداث ۳ مخزن تعدیل سیلاب نیز در دستور کار سال جاری و آتی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران قرار دارد.

وی با بیان آنکه مطالعات عملیاتی کردن طرح جامع مدیریت آبهای سطحی شهر تهران، ۲۱۰ پروژه مختلف را به منظور ایمن سازی پایتخت مقابل خطر سیلاب تعریف کرده است، خاطرنشان ساخت براین اساس تهران علاوه بر توسعه ۱۶۶ کیلومتری شبکه اصلی مدیریت آبهای سطحی، نیازمند احداث تاسیساتی از قبیل حوضچه های تعدیل سیلاب، رسوبگیرهای درون شهری و برون شهری، تاسیسات کنترل جریان واریزه ای، زباله گیر و البته رفع نقاط گلوگاهی شبکه می باشد.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، با اشاره به اینکه به منظور انجام مطالعات و اجرای پروژه های تعیین شده در طرح جامع مدیریت آبهای سطحی و با توجه به محدودیت اعتبارات سالانه، اولویت بندی صورت گرفته است، از مطالعه تمام پروژه های با اولویت اضطراری و نیز بخش قابل توجهی از پروژه های اولویت نخست خبر داد و گفت: تهیه مدارک اجرایی سایر پروژه های تعریف شده در این رده در دستورکار قرار دارد.

نظرات

captcha
  • جبارزاده قادر 20 شهریور

    باسلام پروژه خوبی است ولی به نظر بنده استفاده ازچاه های جذبی شاید بهترازاین پروژه باشد چون اولا هزینه ان حدود یک دهم پروژه فوق می باشد دوم مساحت کمی از فضای شهر را اشغال میکند سوم موجب تامین اب سفره های زیرزمینی میشود چهارم جلو فرورفتگی ازخالی بودن سفره های زیرزمینی را میگیرد پنجم نیازی به ساخت حوضچه ورسوب گیرنمی باشد ششم از ابگرفتگی های پایین دست کاسته میشود و در این رابطه دوتا مقاله قبلا نوشتم که در همشهری آنلاین به چاپ رسیده است و هر جا هم نیاز حضوری باشد می توانم حضورپیدا کرده و طرح آن را ارائه بدهم بااحترام قادرجبارزاده ۰۹۱۲۳۴۸۱۲۹۷

اخبار مرتبط