1401/06/21-22:30
با هدف زنده نگهداشتن یاد شهدا انجام شد؛

نامگذاری یک معبر در منطقه۱۳ به نام شهید والامقام "محمود رضا رحمانی"

نامگذاری یک معبر در منطقه۱۳ به نام شهید والامقام "محمود رضا رحمانی"

در راستای اجرای اهداف مدیریت شهری و اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر حفظ ارزشها و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان گرانقدر، یک معبر در منطقه ۱۳ به نام شهید "محمود رضا رحمانی" نامگذاری و در مراسمی از تابلو این خیابان در محله شهید اشراقی رونمایی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، آئین نامگذاری یک معبر در منطقه ۱۳ به نام شهید والامقام محمودرضا رحمانی با حضور محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ و جمعی از مدیران، کادر و پرسنل پادگان ۰۱ نزاجا، مسئولان سازمان حفظ و نشر آثار ارزش های دفاع مقدس، گروه ۴۰۲ نزاجا، خانواده معظم شهید در محدوده خیابان سی متری نیروی هوایی جنب بوستان سیمرغ برگزار شد.

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه به برکت نام شهدا، هویت معنوی به معابر و محله های شهر تهران بخشیده می شود گفت: همه ما موظف هستیم با اقدامات مختلف یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگهداریم.

شهردار منطقه ۱۳، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از اولویت‌های شهرداری عنوان کرد و افزود: به منظور تکریم خانواده شهدا و با ارایه درخواست این خانواده های معزز نسبت به تشکیل پرونده و انجام مراحل جهت نامگذاری معابر توسط روابط عمومی اقدام خواهد شد.

همچنین رضا افشار، رییس روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ با اشاره به روند نامگذاری معابر اظهار داشت: نامگذاری معابر بنابر درخواست خانواده های معظم شهدا با هماهنگی و اخذ تاییدیه از بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون نامگذاری منطقه بررسی و پس از ثبت در سامانه و ارجاع به کمیته نامگذاری مرکز ارتباطات، در کمیسیون نامگذاری شورای شهر بررسی و سپس به تصویب صحن علنی می رسد و در نهایت با دستور شهردار محترم تهران و ابلاغ مرکز ارتباطات وامور بین الملل، انجام می شود.

او خاطر نشان کرد: از وظایف روابط عمومی، شناسایی و معرفی چهره‌های شاخص مناطق به شهروندان است که با نامگذاری معابر می‌توانیم در راستای هویت بخشی و ایجاد روحیه ایثار در محلات گام برداریم. 

شهید محمود رضا رحمانی یکی از نیروی خدوم نیروی زمینی ارتش بود که پس از جنگ تحمیلی نیز به مجاهدت و تلاش خود در میادین پرخطر مرزی ادامه داد و سرانجام در سال ۱۳۷۳ و حین خنثی نموندن مین های به جای مانده از جنگ در منطقه چم هندی شهرستان دهلران به درجه رفیع شهادت نائل شد و به همرزمان شهیدش پیوست. 

این آئین نامگذاری با برگزاری مراسم عزاداری اربعین و مداحی همراه بود و پس از پایان مراسم نیز، شهردارمنطقه ۱۳ با حضور در بوستان سیمرغ و غبار روبی مزار شهدای گمنام به این شهدای والامقام ادای احترام کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط