1401/07/02-13:49

دوازدهمین زنگ دانش‌آموز شهید نواخته شد

دوازدهمین زنگ دانش‌آموز شهید نواخته شد

آیین نواختن دوازدهمین زنگ دانش‌آموز شهید در بهشت حضرت زهرا(س) به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، با حضور شهردار تهران و وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل سازمان برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س)، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به اینکه باید از شهردار تهران تشکر کنیم که در ایام اربعین، شهرداری را به یک نهضت فرهنگی تبدیل کرد، اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این مراسم نمادین، همواره خود را مدیون شهدا بدانیم و در راه شهدا حرکت کنیم و در روز قیامت پاسخی برای آنها داشته باشیم، آنها که امنیت، عزت، شرف، حکمت و مصلحت را برای ما به ارمغان آوردند.

بخشی از پیروزی انقلاب اسلامی معطوف به حضور دانش‌آموزان بود

زاکانی گفت: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید بخشی از این پیروزی معطوف به حضور دانش‌آموزان در تظاهرات و عرصه های مختلف بود؛ در هر مقطعی که انقلاب از ما کاری می خواست دانش آموزان و معلمان ما پیشتاز بودند.

زاکانی ادامه داد: انقلاب به ما هویت داد و دانش اموز ما در هر سنی که بود نقش آفرین بود؛ ما همه بدهکار انقلاب هسیتم و انقلاب نیز بهره‌مند از سرمایه هایی است که یکی از آنها آموزش و پرورش است؛ چرا که بزرگترین سرمایه این کشور انسان است و جوانان و نوجوانان مهمترین سرمایه انسانی ما به شمار می روند.

زاکانی در پایان با بیان اینکه ما همه مدیون شهداییم و اگر شهدا نبودند این انقلاب به پیروزی نمی رسید ، خاطرنشان کرد: اگر شهدا نبودند هر یک از فراز و نشیب های انقلاب کافی بود تا کشور تجزیه شود. امید داریم که دست ما را در این دنیا بگیرند و توفیق خدمت را برای ما فراهم کنند و در آن دنیا نیز از ما شفاعت کنند.

در این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمد جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا(س)، تورج فرهادی سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ و جمعی از دانش آموزان و خانواده های شهدا حضور داشتند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط