1401/07/06-14:34
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد:

تلاش برای تکمیل فاز نخست آزادراه شهید شوشتری تا پایان سال آتی

تلاش برای تکمیل فاز نخست آزادراه شهید شوشتری تا پایان سال آتی

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از تلاش برای تکمیل فاز نخست آزادراه شهید شوشتری تا پایان سال آتی خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی با بیان آنکه آزادراه ۱۶ کیلومتری شهید شوشتری بــه عنوان کمربندی شرقی پایتخت احداث خواهد شد، افزود: فاز نخست پروژه علاوه بر تعریض و اصلاح مقطع موجود ۵ کیلومتری، شامل احداث بخش باقی مانده مسیر تا کیلومتر ۹.۳۰۰ (محدوده بزرگراه هجرت) به همراه ۳ مسیر دسترسی در قالب زیرگذر است. در فاز بعدی نیز ادامه مسیر به صورت چند دستگاه پل، تونل و بزرگراه اجرا خواهدشد.

وی با یادآوری اینکه عملیات اجرایی فاز نخست آزادراه شهید شوشتری، تابستان امسال و با حضور شهردار تهران آغاز شد، از اراضی معارض نهادی شامل زمین های پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی و ورزشگاه تختی و نیز چند ملک شخصی به عنوان بزرگترین موانع اجرایی پروژه یاد کرد و با بیان آنکه اجرای عملیات عمرانی از قبیل خاکبرداری، خاکریزی، تثبیت بستر و آغاز نصب دیوار نمایی در بخشی از مسیر آزادسازی شده ادامه دارد، ابراز امیدواری کرد  فاز نخست پروژه در صورت همکاری ارگان های مربوطه و آزادسازی اراضی مورد نیاز، تا پایان سال آینده تحویل شهروندان شود.

گفتنی است؛ آزادراه شهید شوشتری محوری شمالی-جنوبی در منتهی الیه شرق تهران بـوده که بزرگراه های آزادگان، شهید رستگار و امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می سازد. با بهره برداری از این آزادراه علاوه بر تکمیل رینگ بیرونی شهر تهران، جریان ترانزیتی برون شهری بدون نیاز به عبور و مرور از معابر درون شهری شرق پایتخت برقرار شده و علاوه بر کاهش ترافیک بزرگراه های بسیج و  شهید یاسینی، شـاهد صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش انتشار آلاینده ها خواهیم بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط