1401/07/19-13:53
در راستای صیانت از حقوق شهروندان انجام شد؛

برخورد جدی با ساخت و سازهای فاقد مجوز در ناحیه سه منطقه ۱۹

برخورد جدی با ساخت و سازهای فاقد مجوز در ناحیه سه منطقه ۱۹

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ از رفع خلاف ۱۷ باب مغازه و ۱۵۰۰ متر دیوار کشی فاقد مجوز خبر داد و گفت: در راستای ضوابط شهرسازی شهرداری تهران، صیانت از حقوق عامه و شهروندان منطقه با اخذ دستور از مقام قضایی روزهای گذشته با حضور عوامل شهرداری منطقه، پلیس امنیت پایگاه دهم فاتب و کلانتری ۱۵۵ نعمت آباد از ادامه فعالیت سوداگران ساخت و ساز غیرمجاز در بلوار شقایق محدوده ناحیه سه جلوگیری شد و این اقدامات تا ۱۰ روز دیگر ادامه دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی اظهار کرد: شناسایی، پیشگیری و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، تفکیک اراضی، تصرف غیر قانونی، پیشگیری از تغییرکاربری خارج از ضوابط شهرداری و اجرای آرای قضایی رفع خلاف بناهای غیر مجاز همواره در دستور کار شهرداری این منطقه قرار دارد.

او ادامه داد: با حمایت نیروی انتظامی در روزهای گذشته اقدامات موثری درخصوص شناسایی افراد فعال در این زمینه توسط مراجع اطلاعاتی و امنیتی انجام و تذکرات لازم به آنها ابلاغ شد که در صورت عدم رعایت نظم، انتظام اجتماعی و حرمت شهر، مردم و مدیریت شهری و مقید نبودن به قوانین شهری از سوی مراجع قضایی تحت تعقیب قرار می گیرند.

او با اشاره به اینکه فضاهای بی دفاع شهری و عرصه های رها شده در این محدوده نابسامانی های شغلی و اجتماعی ایجاد کرده است افزود: سوداگران زمین از این موقعیت سوء استفاده و بناهایی را که بدون هیچ مجوز، عدم رعایت اصول شهرسازی، فنی، عدم استحکام و ایمنی ساخته می شوند را اغلب به شهروندان کم برخوردار می فروشند که باعث بحران و پیامدهای ناگواری برای این افراد و مدیریت شهری در زمان حال و آینده خواهد شد.

فرهادی بیان کرد: مردم شریف منطقه ضمن اطلاع رسانی و همکاری با نواحی و بازرسی می توانند به عنوان یک شهروند مسئولیت اجتماعی خویش را در راستای جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز ایفا کنند.

سرپرست شهرداری منطقه اظهار امیدواری کرد: با همکاری موقوفات و مالکیت بخش خصوصی در آینده نزدیک اتفاقات بزرگی در راستای انبوه سازی و تولید مسکن به منظور حمایت از نهضت ملی مسکن رقم خواهد خورد.

این مسئول با اشاره به اینکه منطقه ۱۹ درگاه شهر تهران و دروازه بین المللی است و آینده بسیار روشنی دارد افزود: با ناپایدار سازی و کارهای غیر اصولی نه تنها به این منطقه بلکه به شهر تهران آسیب جدی وارد خواهد شد و با برخورد های قانونی باید از شهر و شهروندان صیانت کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط