1401/07/20-17:24
همزمان با روز جهانی و هفته ملی کودک انجام شد؛

از برپایی گذر کودکی تا اهدای لوازم التحریر به کودکان کم برخوردار منطقه ۱۵

از برپایی گذر کودکی تا اهدای لوازم التحریر به کودکان کم برخوردار منطقه ۱۵

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۵ گفت: ویژه برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی، فراغتی و تفریحی کودکان همزمان با روز جهانی و هفته ملی کودک به اجرا درآمد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمدحسن رجبی گفت: این ویژه برنامه ها با محوریت اداره آموزش های شهروندی با هدف تلاش در راستای تحقق مصوبه شهر دوستدار کودک، ترویج روحیه نشاط و شادابی در میان کودکان و نوجوانان، افزایش آگاهی عمومی جامعه در خصوص اهمیت دوران کودکی، رشد همه جانبه و حقوق کودکان خصوصا خانواده ها،  ظرفیت سازی برای اجرای حداقل معیارهای اجتماعات محلی برای حضورپذیری کودکان، ارتقای سطح تعاملات بین بخشی و درون بخشی در حوزه کودکان و نوجوانان و  تشریک مساعی همه بخش های موثر در حوزه کودکان و نوجوانان اجرا شد.

به گفته او، گذر کودکی شامل خانه های کودک با حضور مربیان، و با بهره گیری ابزار و وسایل مناسب برای بازی های دسته جمعی نظیر هفت سنگ، طناب کشی مارو پله، منچ و... به مدت 3روز در بلوار ابوذر بین پل ۵ و ۶ خیابان هانی برپا شد.

رجبی به تشریح ویژه برنامه های هفته ملی کودک پرداخت و افزود: برپایی میز خدمت با عنوان مشاوره سلامت و روانشناسی خانواده، برگزاری مسابقات نقاشی، جمع آوری وسایل بازی اهدای شهروندان و توزیع به کودکان کم برخوردار، اهدای لوازم التحریر با مشارکت خیرین به کودکان کم برخوردار، برگزاری جشن هفته ملی کودک در نواحی و اجرای نمایش آئینی و سنتی شاهنامه خوانی و خیمه شب بازی از جمله این برنامه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه افزود: پرده خوانی در نواحی، برپایی  نمایشگاه کتاب و کودک، اجرای برنامه «شهر در دست بچه ها» شامل دیدار شهردار منطقه با کودکان، برگزاری سینمای کودک، اکران برنامه کودک "ململ" در سالن پردیس تئاتر تهران از یکم تا هشتم آبان از سایر برنامه ها است. 

رجبی در ادامه به برگزاری جشنواره ورزشی روز کودک ویژه کودکان مراکز پرتو با مشارکت مرکز خدمات اجتماعی و اداره ورزش پرداخت و گفت: این برنامه نیز با حضور ۲۰۰ کودک مرکز پرتو در ساختمان مرکز خدمات اجتماعی در رشته های ورزشی دارت، بومی محلی، طناب کشی، بازی های کودکانه، بازی با حلقه، بازی های فکری همراه با موسیقی و پذیرایی صبحانه و ناهار برپا و در انتها از افراد برتر هر رشته ورزشی تقدیر شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط