1401/08/02-15:23

خورشیدگرفتگی در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران رصد می شود

خورشیدگرفتگی در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران رصد می شود

مرکز علوم و ستاره شناسی تهران روز سه‌شنبه سوم آبان ۱۴۰۱، میزبان علاقه مندان رصد پدیده خورشید‌گرفتگی با حضور کارشناسان نجوم است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، امیرحسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با اعلام این خبر اظهار داشت:  کل این خورشید گرفتگی ۴ ساعت زمان می برد که ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه آن در ایران از ساعت ۱۳:۴۰ بوده و تا ۱۶:۱۰ دقیقه قابل رویت است و زمان اوج گرفتن آن در ساعت ۱۵ خواهد بود.

او با بیان اینکه هر ساله در سراسر جهان بین ۲ تا ۵ خورشید گرفتگی می‌تواند رخ دهد، گفت: آخرین خورشیدگرفتگی که در ایران قابل رؤیت بود گرفت حلقوی ۱ تیر ۱۳۹۹ بود که به صورت جزئی در ایران دیده می‌شد و رصد آن با حضور علاقه مندان در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران صورت گرفت و این گرفت هم به صورت جزئی قابل رؤیت است و حداکثر گرفت در شهرهای شمالی و کمترین گرفت در شهرهای جنوبی رخ می دهد.

مدیر مرکز علوم خاطرنشان کرد: مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برای رصد این پدیده چند تلسکوپ با فیلترهای مخصوص و نیز تجهیزات کامل برای رصد خورشید گرفتگی برای عموم مردم تهیه کرده است؛ همچنین کارشناسان نجوم، این پدیده را از ابتدا تا پایان برای علاقمندان توضیح خواهند داد.

وی افزود: علاقه مندان جهت رصد خورشیدگرفتگی می توانند روز سه شنبه ۳ آبان ساعت ۱۴ به مرکز علوم و ستاره شناسی تهران به نشانی دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی، پلاک ۲۲ مراجعه نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۹۶۰۲۷۰۱۲ تماس بگیرند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط