1401/08/02-23:02
با آغاز فصل پاییز و بارش نزولات آسمانی؛

اجرای عملیات ویژه لایروبی و رسوب برداری کانال‌ها و انهار منطقه ۱۹

اجرای عملیات ویژه لایروبی و رسوب برداری کانال‌ها و انهار منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به آغاز فصل پاییز و بارش‌نزولات آسمانی از اجرای عملیات ویژه لایروبی، پاکسازی و رسوب برداری مسیل ها، کانال و انهار در نواحی پنجگانه منطقه خبرداد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی در خصوص لایروبی مسیل و کانال ها گفت: پاکسازی و لایروبی جوی های روباز و کانال های دفع آب های سطحی به منظور جلوگیری از آبگرفتگی های احتمالی و افزایش ضريب ايمني معابر و بزرگراه ها در زمان بارش های پاییزی در حال انجام است.

او با اشاره به اجرای تمهیدات در خصوص عملیات لایروبی مسیل ها و نقاط حساس در قالب یک برنامه زمانبندی شده افزود: به همین منظور بازسازی کانالی در انتهای بزرگراه شهید کاظمی و کانال دیگری در بوستان شقایق در حال اجرا است تا با هدایت آب های سطحی از آبگرفتگی احتمالی معابر هنگام بارش‌های فصلی پیشگیری شود.

به گفته این مسئول این منطقه دارای ۴ رشته کانال درجه یک با نام های بهمنیار، بهشتی، دولتخواه و آزادگان است که به صورت مستمر لایروبی می شوند تا شاهد تجمع ضایعات و زباله های شهری در این محدوده نشود.

ضمن اینکه لایروبی دستی تله های زباله گیر در حال انجام است و پاکسازی و لایروبی مکانیزه حوضچه های رسوب گیر نیز به زودی آغاز خواهد شد.

فرهادی در ادامه پیشگیری از بحران در مواقع بارندگی را از جمله اهداف این اقدامات برشمرد و خواستار مشارکت شهروندان در پاکسازی شهر با عدم رهاسازی زباله های شهری و تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی در انهار و مسیل ها شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط