1401/08/03-10:46
نشست عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بانوان کارآفرین و نخبه منطقه ۱۲:

تقدیر از حضور زنان در قله‌های مدیریت منطقه ۱۲

تقدیر از حضور زنان در قله‌های مدیریت منطقه ۱۲

سوده نجفی در نشستی با بانوان کارآفرین و نخبه منطقه ۱۲ با تأکید بر استفاده از ظرفیت بانوان در حوزه‌های گوناگون مدیریتی، از انتخاب ۴ زن در جایگاه مدیران ارشد شهری در منطقه ۱۲ تقدیر کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، صبح روز دوشنبه، ۲ آبان‌ماه، نشست سوده نجفی، عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بانوان کارآفرین و نخبه منطقه ۱۲ برگزار شد.

این نشست که بلافاصله پس از حضور وی در جلسات هفتگی ملاقات مردمی شهردار منطقه به انجام رسید، به بررسی عمده مسائل منطقه به‌ویژه در حوزه اشتغال‌آفرینی بانوان اختصاص داشت و با حضور امیر یزدی، شهردار منطقه، آلما فرامرزی، مشاور معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران، معاونان شهرداری منطقه ۱۲ و جمعی از بانوان کارآفرین و نخبه در سالن کنفرانس شهرداری منطقه ۱۲ به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش، در این نشست نخست، امیر یزدی، شهردار منطقه به معرفی اجمالی ویژگی‌های منحصربه‌فرد منطقه ۱۲ به عنوان قلب طهران پرداخت و گفت: منطقه ۱۲ که به دلیل قرارگرفتن در حصار ناصری به‌نوعی «شهر اولیه تهران» به شمار می‌رود، با وجود بازار تهران به قطب اقتصادی کشور تبدیل شده و با وجود بیش از ۲۵۰ مسجد، ۳۶ حوزه علمیه و حسینیه‌ها و هیئات برجسته، همچنین بیش از ۸۰۰ نقطه برجسته تهرانگردی می‌توان آن را قلب فرهنگی تهران نیز دانست.

وی از مهم‌ترین مسائل این منطقه را خالی‌شدن آن از سکنه برشمرد و یادآور شد: مشکلاتی نظیر سخت‌گیری‌های حوزه میراث فرهنگی در ساخت‌وساز یا قرارگرفتن این منطقه در «طرح ترافیک» به مدت نزدیک به ۳۵ سال، آسیب‌های اجتماعی خاص خود را نیز در پی داشته است.

شهردار قلب طهران خواستار توجه ویژه شورای اسلامی شهر تهران به این مسائل در تعیین سیاست‌گذاری‌ها و خط‌مشی‌های مربوط به منطقه ۱۲ شد و ادامه داد: تلاش همه ما بر آن است که ان‌شاءالله با مشارکت فعال مردم هر روز کیفیت زندگی در این منطقه برای شهروندان بهتر شود.

رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند اقدامات ایجابی است/ بازسازی بافت‌های  فرسوده موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود/ سیاستگذاری‌‌ها در شورای رویکردی مردمی دارد

در ادامه نجفی پس از شنیدن درخواست‌ها و پیشنهادات حاضران در جلسه در حوزه‌های گوناگون مدیریت شهری، ضمن تقدیر از شهردار منطقه به دلیل مهیاکردن بستری برای گردهم‌آمدن بانوان کارآفرین و نخبه در این جلسه از تعیین ۴ زن در جایگاه مدیران ارشد شهری در منطقه ۱۲ (معاون حمل‌ونقل و ترافیک، معاون فنی و عمرانی، مشاور شهردار در حوزه عمران و مشاور شهردار در حوزه بانوان) ابراز خرسندی کرد و گفت: نگاه ما در دوره ششم مدیریت شهری این است که حرف مردم را بشنویم و بر اساس دغدغه‌های مردم، تصمیم‌سازی کنیم.

وی بر تشکیل یک هیأت اندیشه‌ورز در حوزه بانوان در همه مناطق ۲۲گانه تأکید کرد و افزود: در چنین هیأتی که با حضور افراد از تخصص‌های گوناگون خواهد بود، می‌توان به بهترین شکل، معضلات و مشکلات منطقه را احصا کرد و بهترین راهکارها را در مورد آنها ارائه داد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ وی با تاکید‌بر اینکه در تمام دنیا شهرداری‌های با کمک سازمان‌های مردم نهاد و ستاد سمن‌ها اداره می‌شود گفت: در شورای ششم‌ سیاستگذاری‌ها و تعیین خط مشی‌ها در در راستای دغدغه‌ها و‌مشکلات مردم صورت می‌گیرد که برگرفته از بازدیدهای میدانی و دیدارهای رو‌ در اعضا با شهروندان است 

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۴۷ درصد از منطقه دارای بافت فرسوده است و ضرورت توجه به بازسازی بافت‌های فرسوده است عنوان کرد: یکی از مهمترین چالش‌های شهر بحث آسیب‌های اجتماعی است که بازسازی بافت‌های فرسوده تا حدود زیادی موجب کاهش این معضل خواهد شد.

عضو هئیت رئیسه شورای شهر همچنین در خصوص معضل آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: اقداماتی که تاکنون در این خصوص صورت گرفته سلبی بوده است اما برای اثربخشی و کارآمدی نیازمند اقدامات ایجابی هستیم که از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری خواستیم اقدامات لازم را در این پیگیری کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط