1401/08/04-12:10
شهردار تهران مطرح کرد؛

مهمترین موضوع برای تهران نوسازی شهری است/ راه برون‌رفت از وضعیت فعلی مسکن

مهمترین موضوع برای تهران نوسازی شهری است/ راه برون‌رفت از وضعیت فعلی مسکن

زاکانی گفت: اتحاذ سیاست‌های نادرست در طول سال‌‎های گذشته موجب شد قیمت مسکن در تهران به شکل سرسام‌آوری بالا برود و میزان اجاره‌نشینی نیز افزایش پیدا کند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه سومین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران که شامگاه سه شنبه ۳ آبان ماه برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش درخصوص نحوه نظارت بر بلندمرتبه سازی های شهری گفت: بلند مرتبه سازی تطبیقی با ایمنی دارد، زیرا در این بخش مولفه هایی وجود دارد که در ساختمان های عادی کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

شهردار تهران با بیان این مطلب که در بسیاری از مجتمع های ناایمن از ابتدا استانداردها رعایت نشده است، افزود: برای این موضوع مجموعه فعالیت بین دستگاهی از جمله مجموعه های مرتبط با شهرداری، نظام مهندسی و سایر دستگاه های مسئول شکل گرفته است‌.

وی افزود: قرار بر این شد ظرف یک سال تمام موجودیت ساختمانی شهر تهران در ابعاد مختلف با یک اولویت سنجی (از جمله شروع فعالیت از ساختمان هایی که بنا به دلایل مختلف تلقی ناایمنی از آن ها می شود) آغاز شود تا شناسنامه دقیقی برای تمام ساختمان های تهران داشته باشیم.

زاکانی ادامه داد: به عنوان مثال ساختمانی در بخش آتش نشانی دچار اختلال است و در برخی از موارد تا ۱۱ مورد تذکر و اخطار داده شده است. قرار بر این شد در این حوزه دستگاه قضایی نیز کمک کند تا اقتضائات ایمن سازی برای ساختمان ها فراهم شود و با یک پایداری خوب برای شهر تهران گام برداریم‌.

وی بیان کرد: مهمترین موضوع برای تهران نوسازی شهری است که در آن ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار که ۴ هزار و ۵۶۰ هکتار آن بافت فرسوده وجود دارد و از ریزدانگی و در دسترس نبودن رنج می برد.

زاکانی افزود: مهمترین اقدام این است که بتوانیم گام خوبی در جهت ایمن سازی برداریم که در این بخش بحث و در نهایت تفاهم نامه ای نیز امضا شد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: زمانی که صحبت از بارگذاری در استان می شود، ذهن ها باید به سمت شهرستان های تهران برود، زیرا شهر تهران رشد پایینی در جمعیت پذیری دارد و میزان رشد جمعیت پذیری دیگر شهرهای استان تهران فوق العاده بالا است و از این جهت شهر تهران جمعیت پذیری پایینی دارد.

زاکانی ادامه داد: با همین جمعیت پذیری پایین در حال حاضر برای تهران یک میلیون مسکن کم داریم و صحبت ما این است بتوانیم با امکانات مختلف شرایط یک زیست پذیری مطلوب را برای مردم شهر تهران ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به این موضوع که برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به بارگذاری ها انتقاد دارند، بیان کرد: ما برای همین ساکنان شهر تهران یک میلیون مسکن کم داریم و به همین دلیل شرایط سختی برای مردم ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: این شرایط سخت به دلیل اتحاذ سیاست های نادرست در طول سال ها گذشته است که موجب شد قیمت مسکن در تهران به شکل سرسام آوری بالا برود و میزان اجاره نشینی نیز افزایش پیدا کند و در نهایت شاهد وضع اسفناکی در این بخش باشیم. این سیاست ها به شکل یک روال ممتد سایر شهرستان ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد و این بلایی است که خودمان برای خودمان ایجاد کردیم.

شهردار تهران افزود: راه برون رفت از وضعیت موجود در بخش مسکن این است که به اقتضاء جامعه بتوانیم مسکن ایجاد کنیم و دیگر نیازها در این بخش را مورد توجه قرار دهیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط