1401/08/06-21:32

نخستین ایستگاه اتوبوس هوشمند کشور در منطقه یک راه اندازی شد

نخستین ایستگاه اتوبوس هوشمند کشور در منطقه یک راه اندازی شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه یک گفت: ایستگاه هوشمند اتوبوس در میدان تجریش برای اولین بار در کشور راه اندازی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، علیرضا اسفراینی‌نژاد گفت: این ایستگاه هوشمند با هدف کاهش ترافیک‌های شهری و سفرهای درون شهری در ایستگاه اتوبوس‌های تندرو خط میدان تجریش- میدان راه آهن نصب شده و با راه اندازی مانیتورها ارائه خدمات به مسافران را شروع می‌کند.

او درباره اجرای این طرح در میدان تجریش به جزئیات بیشتری اشاره کرد و گفت:‌ این ایستگاه هوشمند برای اولین بار در کشور به صورت آزمایشی در حال اجراست و قرار است به زودی نمونه همین ایستگاه نیز در میدان ونک هم ساخته و اجرا شود.

معاون شهردار منطقه یک افزود:‌ این ایستگاه مسقف دارای دو مانیتور در دوطرف جداره اتوبوس است که مسافران می‌توانند با مراجعه به این ایستگاه از خدمات دیگری هم بهره‌مند شوند.

اسفراینی‌نژاد با تاکید بر اینکه میدان تجریش از نقاط شلوغ و پرتردد در منطقه یک است، توضیح داد:‌ مسافران یا شهروندان می‌توانند در این ایستگاه خدمات متفاوتی را از مانیتورها دریافت کنند. مانیتورها صفحه لمسی دارند، ضد گرد وخاک هستند که با نور محیط هم سازگار می‌شوند و هر شهروند با لمس آن می‌تواند از خدمات شهری و بانکی آن استفاده مفید داشته باشد. این خدمات شامل شارژ بلیت اتوبوس و مترو، مطلع شدن از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه، امکان جا به جایی وجه بانکی، جستجوی اماکن توریستی و زیارتی شمیران، موقعیت فعلی شهروند و وضعیت آب و هوا است.

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری منطقه یک در ادامه درباره شکل هندسی و ایمن بودن این ایستگاه تشریح کرد:‌ این ایستگاه به دلیل شکل هندسی خاصی که دارد سبب شده تا مسافران در داخل آن ایمنی کامل را داشته باشند. طول آن ۱۲ متر است و یک اتوبوس (بی آر تی) را پوشش می‌دهد و اندازه هر مانیتورها ۹۰ سانتی‌متر در یک متر و ۷۰سانتی‌متر است و درون ایستگاه ۴ نیمکت ۲ و نیم متری برای نشستن مسافران وجود دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط