1401/08/08-11:51
با شعار نجات یک درخت، نجات یک شهر اجرائی شد:

احیای درختان کهنسال در منطقه ۱۳

احیای درختان کهنسال در منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به پایش مستمر درختان محدوده و بررسی مشکلات آنها از احیای درختان چنار کهنسال آسیب دیده در این منطقه خبر داد و گفت:درختان سرمایه های ارزشمند منطقه هستند و حفظ آنها در الویت کاری قرار دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی‌احمدی، درختان را یکی از مهم ترین عوامل طراوت و زیبائی شهر عنوان کرد و افزود: درختان نماد آبادانی، شاخص خرمی و مظهر زندگی و باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت می‌باشند که بر این اساس، یکی از رسالت های مهم منطقه صیانت از درختان است.

او با اشاره به یکی از رسالت های اصلی اداره فضای سبز در خصوص حفظ و صیانت از این مهم اظهار داشت: پایش درختان و بررسی مشکلات آنها در راستای حفظ و نگهداری از فضای سبز از اهم فعالیتهای کارشناسان و عوامل اجرایی این اداره است و معتقدیم که نجات یک درخت به منزله نجات یک شهر است.

شهردار منطقه ۱۳ اضافه کرد: در برخی موارد درختان موجود در معابر بر اثر سهل انگاری و یا حوادث غیرقابل پیش بینی ناشی از اقدامات سایر ادارات خدمات رسان به شهروندان دچار خسارات می شوند که در صورت عدم رسیدگی به موقع سبب از بین رفنن درختان خواهد شد.

همچنین احسان صفائی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه، درخصوص رصد و پایش مستمر درختان کهنسال مبتنی بر دانش گیاه پزشکی توسط کارشناسان مرکز تام و فضای سبز ادامه داد: در این طرح، پوسیدگی های طوقه و ریشه درختان کهنسال کنترل و در صورت نیاز اقدامات اجرایی شامل، ترمیم تشتک، توسعه فضای آبخور درخت، آبیاری، کوددهی با کودهای کامل و اسید هیومیک طی چندین مرحله انجام می شود.

صفایی در پایان با اشاره به اهمیت مشارکت شهروندان در نگهداشت فضای سبز شهری عنوان کرد در صورت بروز هر گونه مشکلات مرتبط با درختان و فضای سبز شهروندان می توانند با گزارش به عوامل اجرایی فضای سبز و مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره در حفظ ونگهداری درختان و فضای سبز منطقه مشارکت کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط