1401/08/15-21:10
عضو شورای شهر تهران:

شن چاله‌های تهران تعیین تکلیف شود

شن چاله‌های تهران تعیین تکلیف شود

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از سازمان‌های ذینفع در شن چاله‌های منطقه ۱۸ خواست که نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کنند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از ایسنا، سوده نجفی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان این‌که در بستر رودخانه "کن" در منطقه ۱۸ محدوده‌ای با مساحت حدود ۲۱۰ هکتار با برداشت بی‌رویه ماسه از بستر رودخانه کن مواجه است، اظهار کرد: در بالادست رودخانه نیز انباشت شن چاله‌ها وجود دارد، به طوری که عمق این شن چاله‌ها ۵۰ تا ۱۰۰ متر است و این منطقه بین رودخانه "کن"، جنوب بزرگراه فتح، غرب بزرگراه بروجردی و شمال آزادگان است که در صورت بروز حادثه افزایش احتمال تخریب مناطق و ریزش آب رودخانه به چاله‌ها وجود دارد.

وی با بیان این‌که در شهرداری طرح ساماندهی اراضی مجاور "کن" در دستورکار قرار داشت و قرار بود این اراضی به کاربری فضای سبز تجاری و خدماتی اختصاص داده شود، گفت: همچنین طرحی به اسم تاکا (توسعه. آبادانی. کن ایرانیان) برای این منطقه که تبدیل به مراکز تفریحی و تفرجگاهی شود دنبال می‌شد که به نتیجه نرسید.

نجفی با بیان این‌که وجود شن چاله‌ها در مناطق شهری و در نزدیکی شهرک‌ها باعث نگرانی مردم شده چرا که می‌تواند برای ساکنان بحران‌آفرین باشد، ادامه داد: از مرکز مطالعات می‌خواهم که مطالعه‌ای در مورد اقدامات در دوره‌های مختلف صورت گرفته را بررسی کند و همچنین از همه دستگاه‌های ذیربط می‌خواهم که با قید فوریت نسبت به تعیین تکلیف شن چاله‌ها اقدام کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط