1401/08/17-14:04

اتمام طرح مطالعاتی مرزبندی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران/ به دنبال طرح لایحه و ابلاغ آن هستیم

اتمام طرح مطالعاتی مرزبندی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران/ به دنبال طرح لایحه و ابلاغ آن هستیم

معاون شهرسازی، خدمات شهری و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: طرح به اتمام رسیده و مرز مناطق از حالت ۲۲ محله‌ای در سه سناریو حداکثری، میانی و حداقلی تغییر کرده و شکلی از مداخله در مرزبندی لحاظ شده است.

به گزارش شهردارآنلاین؛ رضا بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه مناطق ۲۲گانه شهر به لحاظ کارکردی با مسائل و مشکلات زیادی مواجه هستند، اظهار کرد: با توجه به این موضوع باید اصلاحاتی در نظام مرزبندی صورت می‌گرفت؛ این مطالعه توسط شرکت کهن دژ به عنوان مجری طرح انجام شده است.

معاون شهرسازی، خدمات شهری و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با بیان اینکه ما مرزبندی‌ها را مورد مطالعه قرار داده‌ایم، یادآور شد: طرح به اتمام رسیده و مرز مناطق از حالت ۲۲ محله ای در سه سناریو حداکثری، میانی و حداقلی تغییر کرده و شکلی از مداخله در مرزبندی لحاظ شده است.

وی با اعلام اینکه در سناریوی حداقلی که بیشترین قابلیت اجرایی را دارد سعی کردیم کمترین مداخله را در مرز منطقه داشته باشیم، تصریح کرد: ممکن است چالش‌هایی در املاک و مستغلات و همچنین مقاومت از سوی مدیریت شهری محله و مردم وجود داشته باشد که بر این اساس، چکش‌کاری امر با معاونت امور مناطق انجام می‌شود تا کمترین مقاومت را شاهد باشیم.

بصیری با بیان اینکه رفت و برگشت این طرح با تک تک مناطق ۲۲گانه شهرداری‌ انجام شده است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که این طرح به عنوان لایحه مطرح و ابلاغ شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط