1401/08/20-22:38
برای نخستین بار در منطقه هشت صورت گرفت؛

بهسازی و بازسازی مراکز فرهنگی ورزشی ارامنه

بهسازی و بازسازی مراکز فرهنگی ورزشی ارامنه

شهردار منطقه هشت از اختصاص اعتبار ویژه برای بازسازی و بهسازی کلیساها و مراکز ورزشی فرهنگی ارامنه در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه هشت، فاطمه تنهایی شهردار این منطقه با اشاره به وجود دو کلیسای تارگمانچاتس و گریکور و سکونت تعداد زیادی از همشهریان مسیحی و آشوری در این منطقه گفت: بیش از پنج محله در این منطقه میزبان شهروندان اقلیت های دینی است که در میان دیگر مناطق ۲۲گانه موقعیتی کم نظیر است.

تنهایی افزود: پیرو بیانات مقام معظم رهبری که گفته اند؛ ما مسیحیان را دوست داریم و نسبت به آنان احساس محبت و صمیمت می‌کنیم سعی داریم در منطقه بیشترین خدمات و امکانات را برای همشهریان اقلیت مذهبی فراهم کنیم.

تنهایی افزود: همانطور که رهبری فرموده اند؛ ارامنه در طول دوران انقلاب و جنگ تحمیلی به هموطنان مسلمان خود کمک کردند در کنار سایر هموطنانشان از خانه و وطن خود در برابر دشمن متجاوز دفاع کردند؛ ارامنه و مسیحیان در جمهوری اسلامی ایران بیگانه نیستند و جزیی از ملت بزرگ ایران محسوب می‌شوند.

او در ادامه افزود: امسال برای نخستین بار اعتبار ویژه ای در معاونت اجتماعی فرهنگی برای بازسازی و بهسازی کلیساهای منطقه اختصاص یافته است.

به گفته او کل این اقدام در قالب پروژه های توسعه محله ای(کوچک مقیاس) تامین اعتبار می شود.

به گفته تنهایی اعتبار یادشده مصوب شورای اسلامی شهر تهران و ابلاغی اداره کل برنامه و بودجه است که پیشتر در جریان طرح رصد احصاء و مصوب شده است.

تنهایی همچنین از اجرای عملیات بهسازی این مراکز فرهنگی خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵۴۰ مترمربع روکش به میزان ۶۷ تن در مکان های یادشده آسفالت ریزی شده است.

این اقدام شهرداری منطقه هشت تشکر و قدردانی اقلیت های مذهبی به ویژه جامعه ارامنه ساکن در منطقه هشت را در پی داشت.

بر اساس این گزارش کلیسای تارگمانچاتس مقدس یا کلیسای مترجمان مقدس در تهران، خیابان وحیدیه کوچه مدرسه ارامنه واقع و در سال ۱۹۶۸ میلادی ساخته شده‌است. ساختمان اولیه این کلیسا توسط شورای بین‌المللی کلیساها و با همکاری شورای خلیفه گری ارامنه تهران در سال ۱۹۶۸ میلادی برای آن گروه از ارامنه بنا گردیده بود که در اثر زمین‌لرزه بوئین‌زهرا(۱۳۴۱)، خانه‌هایشان ویران و به ناچار به این منطقه از تهران مهاجرت کرده بودند.

کلیسای گریگور لوساووریچ مقدس در منطقه مجیدیه تهران، خیابان شانزده متری اول، کوچه جمشید رویان واقع و در سال ۱۹۸۳ میلادی ساخته شده‌است. زمین کلیسا در سال ۱۳۵۴ خورشیدی (۱۹۷۵ میلادی) با کمک‌های مالی ارمنی‌های ساکن این محله و از طریق شورای خلیفه گری ارامنه تهران خریداری گردید. هزینه کامل ساخت کلیسا را فرد خیری به نام «گریگور ملیکیان» عهده‌دار شد و معمار آن «ژیرایر سیمونیان» بود و در سال ۱۳۶۲ خورشیدی (۱۹۸۳ میلادی) کار ساخت بنا به پایان رسید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط