1401/08/22-15:03
طی هفت ماه نخست سال انجام شد؛

جمع آوری بیش از ۱۶۰هزار کیلوگرم لاستیک فرسوده و شیشه از محدوده منطقه ۱۵

جمع آوری بیش از ۱۶۰هزار کیلوگرم لاستیک فرسوده و شیشه از محدوده منطقه ۱۵

رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه ۱۵ گفت: ۱۶۰ هزار و ۴۰۷ کیلوگرم لاستیک فرسوده و شیشه از محدوده منطقه ۱۵ در راستای بهبود وضعيت زيست محيطی شهر؛ جمع آوری شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی کریمی منفرد با اعلام این خبر گفت: طرح جمع آوري لاستیک های فرسوده و شیشه های دور ریخته از طریق نواحی؛ طي هفت ماه گذشته انجام و پس از جمع آوری به مركز بازيافت در ايستگاه بازيافت منطقه ۱۹ منتقل شد.

او به ساير اقدامات حوزه مديريت پسماند اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی جهت آموزش شهروندی به منظور ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مدیریت پسماند(کاهش تولید، کم حجم سازی و تفکیک در مبدأ) و پوشش تمامي مبادی تولید اعم از واحدهای مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی، مذهبی و... و کلیه گروه های مخاطب اعم از بزرگسالان، کودکان و... به صورت مستمر طي این مدت انجام و ۱۲۳۶۶ نفر در واحدهای مسکونی، ۲۳۷۴ نفر از واحد هاي تجاري، ۲۹۳۴ نفردر مساجد و ۲۳۵۲ نفر در مراکز درمانی، فرهنگی و اداری از آموزش های لازم بهره مند شدند.

کریمی افزود: توزيع ۲۹۹۰۲ کيسه، ۵۰۰۹۲ بروشور، ۱۸۸۸ مخزن، اجرای طرح های نوين مديريت، طرح جامع آموزش و اطلاع رسانی، تعويض کتب باطله با لوازم التحرير در غرف، اجراي گروه هنری در مدارس(نمايش عروسکی)، برپایی پسماند مارکت در ناحیه پنج محله افسریه جنوبی، هایپرپسماند در ناحیه شش، بوستان نرگس، ورزش‌ماند، نخستین تفریح‌ماند شهر تهران، میوه‌ ماند و رنگ آميزی غرف بازيافت براساس فرمت جديد سازمان مديريت پسماند در طرح استقبال از مهر از سایر اقدامات این حوزه در این مدت است.

رئیس اداره مدیریت پسماند منطقه ادامه داد: روزانه ۱۵ تا ۲۰ تن پسماند از غرف بازیافت، خودروی ملودی  از درب منازل، راسته‌های تجاری و سطح محدوده جمع آوری می شود که تقریبا درصد تفکیک پسماند خشک از مبدأ را به ۴ الی ۵ درصد در سطح منطقه می رساند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط