1401/08/23-15:50
به منظور تردد روان و افزایش دسترس‌پذیری برای معلولان در منطقه ۱۲ صورت گرفت؛

مناسب‌سازی بیش از ۴۲ هزار مترمربع از معابر تا پایان سال ۱۴۰۱

مناسب‌سازی بیش از ۴۲ هزار مترمربع از معابر تا پایان سال ۱۴۰۱

شهردار منطقه ۱۲ از ادامه مناسب‌سازی‌های معابر منطقه ۱۲ برای معلولان سخن گفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن یادآوری اینکه منطقه ۱۲ پایتخت با جمعیت شناوری بالغ بر یک و نیم تا ۲ میلیون نفر در روز روبه‌روست، گفت: تردد متراکم و پرشمار روزانه این منطقه، اهمیت فعالیت‌های عمرانی در حوزه مناسب‌سازی معابر برای همه به‌ویژه معلولان را در آن دوچندان کرده است.

یزدی یادآور شد: معاونت فنی و عمرانی منطقه ۱۲ به‌منظور دسترس‌پذیرکردن معابر سطح منطقه برای معلولان در نیمه دوم سال ۱۴۰۰، ۳۲ هزار و ۵۵۰ مترمربع از معابر اصلی از جمله خیابان‌های ری، ۱۷ شهریور، شوش، مجاهدین اسلام، جمهوری، ابن‌سینا و... را مناسب‌سازی کرده و طبق برنامه پیش‌بینی‌شده برای سال ۱۴۰۱، حدود ۴۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع از دیگر معابر اصلی در دستور مناسب‌سازی این معاونت قرار دارد.

وی با اشاره به مناسب‌سازی ۲ بوستان شهید مصطفی خمینی و بوستان ۱۷ شهریور افزود: در این دو بوستان با خاتمه عملیات اجرایی، بازسازی و مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی بوستان نیز تکمیل خواهد شد؛ همچنین هم‌اکنون بازسازی پیاده‌روی قدیمی معبر ۱۷ شهریور با هدف مناسب‌سازی با سرعت خوبی در حال پیشرفت بوده که این امر موجب رضایت ساکنان محله و مراجعان روزانه در این خیابان شده است.

شهردار قلب طهران در ادامه تشریح کرد: مناسب‌سازی پیاده‌روی خیابان فیاض‌بخش نیز هم‌اکنون در حال انجام است که تقاضای چندین ساله معلولان برای دسترسی به ساختمان سازمان بهزیستی کشور در این خیابان بوده است. انتظار می‌رود که با مناسب‌سازی این معبر، مسیر تردد بیشتر معلولان شهر در قلب تهران هموارتر شده و رضایت خاطر آنان را فراهم آورد؛ همچنین بهسازی و مناسب‌سازی معبر ظهیرالاسلام تا پایان سال جاری در دستور کار کمیته مناسب‌سازی این منطقه قرار دارد.

این خیابان از این لحاظ که بزرگ‌ترین کتابخانه نابینایان کشور را در دل خود جای داده، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و محل تردد روزانه جمع بی‌شماری از نابینایان شهر است.

به گفته یزدی، به جز این موارد، مناسب‌سازی میدان‌های شوش و بهارستان هم در حال انجام است که ان‌شاءالله به‌زودی در خدمت این شهروندان قرار خواهد گرفت./ خبر طهرون

نظرات

captcha

اخبار مرتبط