1401/08/25-17:33

راه‌اندازى متروی پرند و تكميل ايستگاه‌هاى باقى‌مانده خطوط ۶ و ۷ در صدر درخواست‌هاى مردم

راه‌اندازى متروی پرند و تكميل ايستگاه‌هاى باقى‌مانده خطوط ۶ و ۷ در صدر درخواست‌هاى مردم

تحليل پيام‌هاى مردمى و بررسى اولويت‌هاى درخواست شهروندان نشانگر آن است كه تكميل پروژه‌هاى نيمه تمام از يك سو و راه‌اندازى آسانسورها به همراه خدمت‌رسانى بدون اشكال پله‌هاى برقى در ايستگاه‌هاى ساخته شده، در صدر انتظارات تهرانى‌ها از شركت مترو تهران قرار دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط ‌عمومى و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهرى تهران و حومه(مترو) مهندس "مسعود درستى" مديرعامل شركت مترو تهران در خصوص پاسخ به پيشنهادات و نقطه‌نظرات مردمى مطرح شده در جلسه ارتباط مستقيم شهروندان پايتخت با مديران سازمان‌ها و شركت‌هاى زيرمجموعه معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهردارى تهران گفت: واقعيت آن است كه انتظارات مردم از شركت مترو تهران، كاملاً بجا و منطقى بوده و وظيفه ما رسيدگى به اين خواسته‌ها در اسرع وقت است. گرچه به لحاظ تامين به موقع منابع مالى، اوضاع هميشه آن‌ طور كه لازم به نظر مى‌رسد نيست اما اين امر باعث نمى‌شود نقطه‌نظرات، پيشنهادات و انتقادات شهروندان را ناديده گرفته و يا غيرمنطقى بدانيم.

درستى در ادامه به اهم مصاديق پيام‌هاى مردمى پرداخت و افزود: راه‌اندازى آسانسورهاى ساخته‌ شده در ايستگاه‌هاى در حال بهره‌بردارى و رسيدگى به وضعيت پله‌هاى برقى، يكى از بيشترين مواردى است كه مورد تقاضا قرار دارد. در اين زمينه خوشبختانه جلسات خوبى با اداره كل استاندارد استان تهران برگزار كرده‌ايم كه ماحصل آن، راه‌اندازى تدريجى آسانسورهاى موجود در خطوط ۶ و ۷ است. از طرفى شركت بهره‌بردارى مترو نيز به مساله سرويس‌دهى مناسب امكانات موجود در ايستگاه‌ها، نگاه ويژه‌اى دارد كه مساله خدمت‌رسانى بدون اشكال پله‌هاى برقى يكى از اين موارد است.

مديرعامل شركت مترو تهران با اشاره به پروژه‌هاى عمرانى در حال اجراي شبكه راه‌آهن ريلى پايتخت گفت: تكميل ايستگاه‌هاى باقى‌مانده خطوط ۶ و ۷ و همچنين راه‌اندازى كامل خط مترو تهران - پرند تا پايان سال جارى، از ديگر انتظارات مردم صبور تهران به‌شمار مى‌رود كه انصافاً خواسته معقول و به حقى است. در اين زمينه تمام امكانات موجود را به كار گرفته‌ايم تا ضمن احداث ۱۶ ايستگاه ناتمام در خطوط ۶ و ۷ طى امسال و سال آينده، به تدريج نگاه جديترى به پروژه‌هاى توسعه‌اى خطوط موجود و نيز شروع خطوط جديد شبكه مترو تهران داشته ‌باشيم. در كنار اين مساله، البته توان ويژه‌اى براى تكميل خط مترو در بخش حدفاصل فرودگاه امام خمينى(ره) تا شهر جديد پرند گذاشته‌ايم و هر هفته مسائل اين پروژه را با جديت دنبال مى‌كنيم تا انتظار طولانى ‌مدت مردم شهر جديد پرند را برآورده‌ ساخته و حدود ۲۰ كيلومتر مسير راه‌آهن ريلى را تا پايان سال جارى تحويل شهروندان دهيم.

درستى در پايان گفت: با حمايت‌ها و نگاه ويژه‌اى كه شهردار تهران و اعضاى شوراى اسلامى شهر به مقوله توسعه حمل و نقل عمومى پايتخت دارند، مطمئناً بزودى اخبار مثبتى در زمينه تكميل كارهاى باقى‌مانده از قبل و همچنين شروع طرح‌هاى جديد براى شهروندان خواهيم داشت و اين امر پاسخى به انتظارات درست، منطقى و بجاى مردم صبور پايتخت محسوب ‌مى‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط