1401/08/28-14:40
شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

۱۵۰۰ هکتار فضای سبز در روز درختکاری به بهره‌برداری می‌رسد/ باید شرایط را برای استفاده هرچه بیشتر از حمل و نقل عمومی فراهم کنیم

۱۵۰۰ هکتار فضای سبز در روز درختکاری به بهره‌برداری می‌رسد/ باید شرایط را برای استفاده هرچه بیشتر از حمل و نقل عمومی فراهم کنیم

شهردار تهران با بیان اینکه ۱۵ اسفندماه امسال هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز در تهران به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: در جهت کاهش آلودگی هوا سوخت وسایل حمل و نقل عمومی نیز تغییر می‌کند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه آیین رونمایی از تاکسی‌ون‌های جدید شهرداری تهران با همکاری وزارت کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فاصله ورود این ون ها به چرخه خدمت یک ماه است، اظهار کرد: وزارت کشور این دستگاه‌ ون ها را برای کل کشور خریداری کرده و قدر السهم ما نیز واریز شده است. ابتدا ون‌های زرد و سپس ون‌های سفید وارد می‌شود. این نوسازی امکانی را برای رفاه و بهره مندی عموم مردم فراهم خواهد کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه باید مشارکت کنیم و امکانی را برای نوسازی کلی فراهم کنیم، یادآور شد: تامین اتوبوس، مینی بوس، ون و تاکسی از خودروسازان داخلی مدنظر است و از سایر بخش‌ها نیز بهره خواهیم گرفت. تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت خودوروسازان داخلی استفاده کنیم و امیدواریم در توسعه ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در شهر تهران بتوانیم مشارکت داشته باشیم. تاکید ما توجه به استفاده حداکثری از توان خودروسازان داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه گسترش حمل و نقل عمومی نقش موثری در زمینه آلودگی هوا دارد، یادآور شد: حدود ۷۰ درصد جابجایی ها با خودروی شخصی است و خودروهای تک سرنشین و دو سرنشین زیادی را در سطح شهر شاهد هستیم. ما باید به سمتی برویم که عمده مردم به سمت حمل و نقل عمومی حرکت کنند. به طوری که در این مسیر باید ایجاد رفاه، آسایش و اطمینان خاطر را مدنظر قرار دهیم. به همین دلیل هم از سال قبل نوسازی و بهره‌مندی صحیح از ناوگان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

زاکانی با اشاره به تغییر سوخت وسایل حمل و نقل عمومی به سمت ال‌پی‌جی و برق برای کاهش آلایندگی، تصریح کرد: بخشی از اقدامات در این راستا نیز به توسعه فضای سبز باز می‌گردد. امسال هزار و ۵۰۰ هکتار در ۱۵ اسفندماه همزمان با روز درختکاری افتتاح خواهد شد. دو هزار و ۳۵۱ پارک در تهران به بهره برداری رسیده به طوری که چهار پارک در یک هفته گذشته افتتاح شده است.

به گزارش شهر؛ مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز با بیان اینکه دو هزار دستگاه سمند سورن آماده تحویل است، اظهار کرد: در چند روز آینده آماده تحویل این خودروها به ناوگان هستیم، البته قرارداد ما تا پایان سال ۱۵ هزار دستگاه است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط