1401/08/29-14:47
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در آغاز مراسم طرح سراسری مقابله با گاز گرفتگی:

آگاه سازی هموطنان نسبت به خطرات گاز مونواکسید کربن گام بزرگی در کاهش تلفات است

آگاه سازی هموطنان نسبت به خطرات گاز مونواکسید کربن گام بزرگی در کاهش تلفات است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران از آغاز طرح سراسری کاهش مخاطرات مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در پایتخت خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، قدرت‌اله محمدی در مراسم آغاز طرح سراسری کاهش مخاطرات گاز مونوکسید کربن در محلات پرخطر شهر تهران که صبح روز شنبه در ایستگاه یک(میدان حسن آباد) سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران برگزار شد، تصریح کرد: پیشگیری همواره مقدم بر درمان است. پیشگیری کم هزینه‌تر از درمان و با مخاطرات کمتری همراه است و از این رو سازمان آتش‌نشانی تهران نیز این امر مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به وجود آمارهای رسمی مبنی بر مرگ ۸۰۰ نفر در حوادث ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن افزود: هموطنان ما بر اثر عوامل مختلفی ناشی از بی توجهی به موارد ایمنی و ناآگاهی در حوادث مربوط به گاز مونواکسیدکربن جان باخته اند ولی این مسئله در حالی است که ما می توانیم با برنامه‌ریزی دقیق و پیشگیرانه این آمار را کاهش دهیم و از وقوع بسیاری از مرگ‌ها جلوگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه با تمرکز می‌توان در خصوص مشکلات پیش آمده راهکاری پیدا کرد، گفت: این اقدام، نیازمند هزینه زیادی نیست و با افزایش سطح فرهنگ ایمنی و ارائه آموزش های عمومی ما باید دانش و آگاهی مردم را در برابر مسمومیت با گاز منوکسید کربن و راهکارهای مقابله با آن افزایش دهیم.

وی افزود: حوادثی که در خصوص مرگ و میر ناشی از گاز مونواکسید کربن رخ داده است را مشاهده کرده ایم و باید از تجربیات آن و دلایل وقوع آن استفاده کنیم و با اطلاع‌رسانی آن به مردم از تکرار دوباره چنین حوادثی جلوگیری کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: این اقدام برای اولین بار جنبه عمومی پیدا کرده است و در کل کشور با طرح سازمان آتش‌نشانی تهران در حال اجرا است و ۲۲ منطقه شهرداری در ۱۱۰ نواحی درگیر این موضوع هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران بر اهمیت نجات جان هموطنان تاکید کرد و افزود: اگر یک نفر هم از جانباختگان گاز گرفتگی در کشور کم شود کار بزرگی است و مانند یک جهاد است و امید است بتوان با این فرهنگ‌سازی، قدمی در این راستا برداشت.

وی بیان کرد: امسال به‌طور ویژه مانور سراسری در شهر تهران و کل کشور را با همکاری ارگان ها و سازمان های امدادی مانند پلیس، اورژانس، هلال احمر، راهنمایی و رانندگی و اداره آب و برق و.. اعلام کردیم و از امروز آغاز تا پایان هفته ادامه دارد و هدف از این مانور آگاهی بخشی به عموم مردم است تا بتوان مخاطراتی که طی سالیان گذشته تجربه کردیم اطلاع‌رسانی کنیم و نسبت به سال های گذشته کاهش تلفات داشته باشیم.

قدرت اله محمدی با بیان اینکه هم زمان در کل کشور این موضوع رصد و پیگیری و به صورت مانور برگزار خواهد شد، افزود: این مانور در مدارس مساجد، سراهای محله، مترو و... اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد و انتظار می رود رسانه ها با مشارکت بیشتری در حوزه ایمنی و آگاه سازی شهروندان مشارکت نمایند تا با یاری خداوند آمار تلفات جانی این نوع حوادث کاهش یابد.

گفتنی است: این طرح سراسری توسط مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با اعلام از طریق بی سیم فرماندهی آغاز و تا پایان هفته ی آبان ماه ادامه خواهد داشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط