1401/08/30-16:07

مهم‌ترین اقدامات و خدمات انجام گرفته شهرداری منطقه ۱۷ در آبان ماه

مهم‌ترین اقدامات و خدمات انجام گرفته شهرداری منطقه ۱۷ در آبان ماه

شهرداری منطقه ۱۷ اقدامات و خدماتی در دومین ماه فصل پاییز انجام داده است، از جمله این خدمات عملیات تراش و روکش بیش از ۱۲۰ معبر با اجرای بالغ بر ۱۴ هزار تن آسفالت، اصلاح هندسی در محدوده شمال به جنوب بزرگراه نواب، افزایش فضای سبز منطقه و خط کشی و نصب تجهیزات ترافیکی بوده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، مهم ترین اقدامات و خدماتی که شهرداری منطقه ۱۷ در آبان ماه انجام داده، شامل خدمات مختلف در حوزه‌های فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری بوده است که از جمله آن می‌توان به اجرای طرح خدمت در این منطقه نام برد. این طرح در هفته ابتدایی آبان ماه انجام شد، هر چند اجرای آن در حوزه عمرانی بیش از این زمان ادامه داشته است.

از مهم ترین خبرهایی که طی یک ماه اخیر از دریچه نگاه روابط عمومی شهرداری این منطقه منتشر شد، شامل موارد زیر است: در سومین روز از اجرای طرح خدمت، ۱۴ هزار و ۳۰۰ مترمربع از برخی خیابان ها و معابر منطقه آسفالت ریزی شد. همچنین طی سه روز ابتدایی اجرای طرح، ۱۴ هزار و ۲۰۰ مترطول از انهار منطقه لایروبی شد. در پی اجرای طرح خدمت در سطح منطقه، ۱۹ هزار مترطول از ‌انهار و کانیوهای سطح منطقه از لاشه آسفالت پاکسازی شدند. علاوه بر آن در راستای اجرای این طرح بالغ بر ۱۶ هزار مترطول از انهار سطح نواحی سه گانه منطقه لایروبی شده است.

اصلاح هندسی در محدوده شمال به جنوب بزرگراه نواب صفوی از دیگر اقدامات اساسی و مهم شهرداری منطقه بوده است؛ از پل هلال احمر تا رینگ ۹ دی، بخشی از مسیر کندرو حاشیه بزرگراه با مسیر تندرو تلاقی دارد که این موضوع، محدوده مذکور را به یکی از نقاط حادثه خیز و پرترافیک بزرگراه نواب صفوی تبدیل کرده بود که با اصلاح هندسی این محدوده، آمار تصادفات اعم از جرحی، خسارتی و فوتی بزرگراه نواب به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد که در این راستا فاز اول این پروژه مربوط به تعریض حاشیه غربی بزرگراه نواب حد فاصل خیابان هلال احمر تا رینگ ۹ دی به همراه اجرای پیاده رو تکمیل و در حال حاضر زیر بار ترافیکی است.

در اجرای طرح خدمت، با تراش و روکش آسفالت به صورت مکانیزه، نیمه مکانیزه و دستی بیش از ۱۲۰ معبر اصلی و فرعی نوسازی و مرمت شدند. در این طرح تاکنون با اجرای بالغ بر ۱۴ هزار تن تراش و روکش آسفالت، محلات نونوار شدند. با توجه به بازدیدی که مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از اجرای این طرح در سطح منطقه داشت، گفت: باتوجه به حجم و میزان فعالیت های عمرانی و آسفالت ریزی در سطح منطقه، منطقه تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است که جای سپاسگزاری دارد و این نشان دهنده شجاعت شهردار و شما است که آن را دنبال و اجرا گردید.

در راستای خدمات رسانی به شهروندان منطقه در اجرای طرح خدمت، عملیات ساماندهی و احداث انهار و جداول معابر سطح منطقه توسط عوامل اجرایی معاونت فنی و عمرانی منطقه نیز انجام شده است. همچنین در همین راستا و افزایش سرانه فضای سبز منطقه، با اجرای عملیات توسعه فضای سبز در ابتدای اتوبان شهید چراغی به متراِژ ۷۵۰ مترمربع، به سرانه فضای سبز منطقه افزوده شد.

از دیگر خدمات انجام گرفته طی اجرای طرح خدمت و اقدامات انجام شده طی یک ماه اخیر، فعالیت های معاونت حمل و نقل و ترافیک بوده که اقدامات مختلفی از جمله نصب و مرمت تابلو، نصب تجهیزات ترافیکی، شست و شوی تابلوها و رسیدگی کامل به وضعیت نگهداشت سرپناه ایستگاه‌های اتوبوس، خط کشی بلوک عابر پیاده و نوشتار، خط کشی محوری، خط کشی ایستگاه اتوبوس و بلوک عابر پیاده و نوشتار در سطح منطقه بوده است.

یکی از مهم‌ترین خیابان‌های منطقه، خیابان امامزاده حسن(ع) است که عملیات تراش و روکش آسفالت در این خیابان در قالب طرح خدمت توسط معاونت فنی و عمران در این محور انجام شد.

در همین راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه به منظور ایمنی و سهولت تردد شهروندان به ویژه دسترسی به حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، اقدام به اجرای عملیات خط کشی محوری، خط‌ویژه اتوبوس ، نوشتار و بلوک عابر پیاده کرده است.

از دیگر اقدامات و خدمات انجام گرفته طی یک ماه اخیر، نصب ۱۵ پایه چراغ روشنایی دکوراتیو در خیابان سجاد جنوبی بود. همچنین اداره فضای سبز منطقه، اقدام به نصب ۴۸ پایه برج نوری گالوانیزه ۴/۵متری با پروژکتور LED ۷۰ وات به همراه تابلو برق کرده است.

از مهم‌ترین پروژه‌های سطح منطق، پروژه احداث زیرگذر سواره رو حریم خط راه آهن تهران-اهواز است که در هفته آخر آبان ماه، بتن ریزی کوله شرقی زیرگذر انجام شده و قرار است طی روزهای آینده عملیات شاسی گذاری جهت اجرای کوله غربی نیز انجام خواهد شد و باتوجه به این موارد، این پروژه پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی داشته است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط