1401/09/03-12:39

امکان سنجی احداث بیمارستان تروما در منطقه ۱۹

امکان سنجی احداث بیمارستان تروما در منطقه ۱۹

جلسه هم اندیشی درخصوص احداث بیمارستان در منطقه ۱۹ با حضور شهردار منطقه، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، نماینده موقوفه جراح تهرانی، نمایندگان بیمارستان علوم پزشکی بقیه الله الاعظم(عج) و مدیران شهری برگزار و امکان سنجی احداث بیمارستان تروما در منطقه ۱۹ مطرح شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست علی نصیری  رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به پیشنهاد شهرداری تهران به منظور احداث پنج بیمارستان مقاوم در زمان بحران با بخش‌های ویژه تروما افزود: در راستای محرومیت زدایی از این منطقه، ارتقای استانداردهای پزشکی و زیر ساخت های بیمارستانی در تهران و با توجه به ظرفیت‌های موجود منطقه و توسعه امداد هوایی این بیمارستان در ناحیه کم برخوردار این منطقه احداث می شود.

نصیری بر احداث بیمارستان شماره دو تروما در این منطقه با مشارکت بیمارستان علوم پزشکی بقیه الله الاعظم(عج) و سپاه تهران تأکید کرد و افزود: کمبود بیمارستان‌های تروما از نیازهای درمانی جنوب شهر تهران است که بهره‌برداری از آن علاوه بر رفع  کمبود زمینه نجات شهروندان را فراهم می کند؛ در این مکان هر نوع آسیب فیزیکی به جسم فرد مراجعه کننده با تدارک امکانات ویژه و به صورت اورژانسی مرتفع می شود.

در ادامه تورج فرهادی شهردار منطقه ضمن قدردانی از مسئولین در راستای خدمت رسانی به این منطقه کم برخوردار خاطر نشان کرد: در هر جامعه ای آموزش، بهداشت و ورزش به منظور توسعه و آبادانی باید در اولویت باشد و فراهم شدن سرانه درمانی زمینه ساز افزایش بهداشت، سلامت، تندرستی و کاهش مخاطرات روحی و روانی ناشی از نبود و یا کمبود آنها برای شهروندان خواهد شد.

فرهادی با تأکید بر اینکه منطقه ۱۹ درگاه بین المللی پایتخت و دروازه ورودی ۱۸ استان به شهر تهران است افزود: به همین منظور باید پیش بینی شود تا خدمات ویژه و در خور شایسته مراجعین به این محدوده ارائه شود تا درگیر مشکلات ناشی از معضلات پایتخت نشینی نشوند.

این مسئول ضمن تشکر از مشارکت، خیرخواهی و منش انسان دوستانه متولیان موقوفه جراح تهرانی خواستار در نظر گرفتن زمینی مناسب به لحاظ دسترسی به امکانات و تسهیلات شهری، حمل و نقل عمومی و سایر موارد به منظور گسترش فضای این بیمارستان و پیش بینی خدمات متنوع بهداشتی و درمانی در سال های آتی و ماندگاری آن برای نسل های آینده شد.

به گفته شهردار منطقه با احداث این بیمارستان در کالبد،کیفیت زندگی و اجتماعی زیستن مردم تأثیر شگرفی ایجاد می شود که محرک توسعه خدمات سلامت محور خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط