1401/09/07-23:41
مديرعامل شركت واگن‌سازی تهران عنوان كرد:

نياز شبكه مترو كلانشهرهای كشور به ۹ هزار واگن برای ۱۰ سال آينده

نياز شبكه مترو كلانشهرهای كشور به ۹ هزار واگن برای ۱۰ سال آينده

شبكه مترو كلانشهرهای كشور، برای ۱۰ سال آينده به حدود ۹ هزار دستگاه واگن نياز دارد تا توسعه مسيرهای ريلی درون شهری در دهه پيش‌رو به واسطه بهره‌مندی از ناوگان حمل و نقلی مورد نياز، از بهره‌وری لازم برخوردار شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) "مهندس مرتضی مقدمی" مديرعامل شركت واگن‌سازی تهران با اعلام مطلب فوق افزود: امروز اين ظرفيت و توانمندی در شركت واگن‌سازی وجود دارد كه علاوه بر تعمير و نگهداری واگن‌های فعال شبكه مترو، در زمينه تامين واگن‌های جديد هم منشاء خدمات توسعه‌ای باشد. در واقع از ۱۵۲۳ واگن موجود در شبكه مترو پايتخت نيز، حدود ۷۰ درصد واگن‌ها توسط شركت واگن‌سازی تهران تهيه يا تامين شده‌است.

مقدمی در ادامه با بيان اينكه شركت واگن‌سازی تهران صرفاً مونتاژكار نيست و متعاقب اخذ تاييديه‌های نهايی قطار ملی مترو، آمادگی توليد ۱۰۵ واگن براساس قرارداد منعقده را دارد، افزود: به كارگيری ظرفيت حداكثری شركت به معنای توانايی توليد يک هزار دستگاه واگن در ۷۴ ماه است كه اين امر ضمن كاهش قيمت تمام شده واگن، كاهش ارزبری و اشتغال نيروی كار متخصص را به دنبال دارد.

مديرعامل شركت واگن‌سازی تهران در پايان صحبت‌های خود گفت: نياز شبكه مترو كلانشهرهای كشور به حدود ۹ هزار واگن در ۱۰ سال آينده، باتوجه به طرح‌های توسعه‌ای متروی شهرهای بزرگ، ايجاب می كند تا از تمام ظرفيت‌های ممكن استفاده لازم را برد تا اهداف مربوط به افزايش طول خطوط و ايستگاه‌های جديد به دليل كمبود ناوگان حمل و نقلی، عقيم نماند. در اين راه شركت واگن‌سازی تهران آمادگی كامل دارد تا با تمام توان در خدمت تامين واگن‌های مورد نياز برای شبكه متروكلانشهرها باشد و به سهم خود به رونق توليد ملی كمک كند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط