1401/09/08-11:48
شهردار منطقه ۱۵ در نشست هم اندیشی با رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران:

منطقه ۱۵ با داشتن ظرفیت های تاریخی و جغرافیایی قابل تبدیل شدن به قطب گردشگری جنوب‌شرق تهران است

منطقه ۱۵ با داشتن ظرفیت های تاریخی و جغرافیایی قابل تبدیل شدن به قطب گردشگری جنوب‌شرق تهران است

شرفی شهردار منطقه در نشست هم اندیشی با قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: منطقه ۱۵ با وجود لکه سبز ۳۰۰ هکتاری بوستان ها، تفرجگاه کوهستانی نرجس خاتون و ابنیه تاریخی و باستانی چون زندان هارون و کوشک امیر سلیمانی قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری جنوب‌شرقی تهران را دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، او در ادامه با اشاره به وجود ظرفیت ها و مراکز گردشگری که شهرداری تهران فراهم کرده است، ادامه داد: شهرداری تهران به عنوان سازنده دریاچه خلیج فارس، باغ پرندگان و... به ظرفیت های گردشگری شهر تهران اضافه کرده است و از این‌رو می تواند با ایجاد یک سازمان گردشگری در سازمان گردشگری و میراث فرهنگی کشور تاثیر گذار باشد.

شرفی با تبریک انتصاب آقای قاسمی به عنوان یک فرد باتجربه و کارآزموده در حوزه فرهنگی و گردشگری افزود: ستاد گردشگری با تبدیل شدن به سازمان گردشگری در ابتدا می تواند با تهیه نقشه GIS از لایه های مختلف مثل میراث فرهنگی، نقاط گردشگری، جغرافیای جذاب و حریم شهر، ظرفیت های تهران را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی و به مقصد گردشگری اول کشور تبدیل کند.

شهردار منطقه ادامه داد: شاید شهرداری تهران متولی گردشگری نباشد ولی به عنوان یکی از ارگان‌های تصمیم گیری شناخته می شود و این ظرفیت را دارد که در گردشگری کشور تاثیر گذار باشد.

او تصریح کرد: به نقش ستاد گردشگری در منطقه ۱۵ به لحاظ فکری، فرهنگی، منابع مادی و معنوی و... نیاز داریم. نگاه ما بر این است که منطقه ۱۵ چه در برگزاری تورهای گردشگری چه در شناسایی موضوع و... قطب گردشگری شهر شود و ما آماده هرگونه همکاری هستیم.

برپایه این گزارش، قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز گفت: شاخص های گردشگری در سازمان گردشگری تهران شناسایی شده و به زودی به مناطق ابلاغ می شود. بحث سرمایه گذاری نیز که مرتبط با موضوع گردشگری است، آماده است و از مناطق می خواهیم که کارهای نیمه تمام خود را به ما معرفی کنند تا کمک کنیم اتفاقات بهتری در شهر بیفتد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه ما به تحقق شعار تهران الگوی کلانشهر جهان اسلام نیز است، اظهار امیدواری کرد بتوانیم گردشگری اسلامی را به دنیا معرفی کنیم.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در پایان تصریح کرد: ورودی ها و خروجی های شهر تهران را باید از مهمترین نقاط گردشگری شهر تهران حساب کرده و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

شایان ذکر است، پیش از این نشست؛ رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با همراهی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه از بوستان آزادگان، کوشک امیرسلیمانی و زندان هارون به عنوان برخی اماکن گردشگری منطقه ۱۵ بازدید کرد.  

نظرات

captcha

اخبار مرتبط