1401/09/08-15:22
همزمان با ۸ آذر روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس انجام شد؛

اجرای مانور زلزله و خروج اضطراری ایمن در مدارس منطقه ۱۹

اجرای مانور زلزله و خروج اضطراری ایمن در مدارس منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ از برگزاری مانور زلزله، خروج اضطراری ایمن و نحوه پناهگیری در مدارس این منطقه در راستای آشنایی دانشم آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن همزمان با ۸ آذر روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس خبر داد.

 به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی با اشاره به اینکه دانش آموزان همواره در محیط مدرسه نیز در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند گفت: در این بین آموزش و اجرای مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی در برابر زلزله و بلایای طبیعی ویژه این اقشار در چرخه مدیریت بحران زلزله در کشور اجتناب ناپذیر و امری ضروری است.

ضمن اینکه می توان با آموزش و برگزاری مانورهای هدفمند برای دانش آموزان، برای مقابله با بحران، امداد رسانی و پیشگیری از زلزله در محیط مدرسه و منزل آنها را در برابر زلزله آماده کرد.

او با اشاره به اینکه مهمترین گام در مدیریت بحران زلزله در مدارس، آموزش برای بالا بردن دانش و آگاهی عمومی است افزود: شبیه سازی صحنه زلزله های گذشته، انجام تمرینات، مانور های دوره ای مداوم توسط دانش آموزان و نیز ارزیابی نتایج حاصله از آن و شناسایی نقاط ضعف و قوت با بهره گیری از تجربیات افراد در کاهش مخاطرات زلزله بسیار موثر است.

به گفته این مسئول به مناسبت فرارسیدن هشتم آذر روز زلزله و ایمنی در مدارس، مانور زلزله با محوریت پناهگیری، خروج اضطراری و آموزش مباحث آشنایی با پدیده طبیعی زلزله در مدارس منطقه ۱۹ در حال اجرا است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط