1401/09/08-23:39
یادداشت؛

پرستاران، حلقه حیاتی زنجیره سلامت

پرستاران، حلقه حیاتی زنجیره سلامت

🖋️سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران

هر سال میلاد بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت زینب (س) که به عنوان روز پرستار و بهورز نامگذاری شده؛ فرصتی برای تقدیر از تلاش‎ها و زحمات پرستاران که با از خودگذشتگی و انسان دوستی این شغل را برگزیده اند، است. همه افرادی که در این زمینه مشغول به خدمت و فعالیت هستند از زمانی که این حرفه را انتخاب کرده‌اند می‌دانستند در مسیری گام می‌گذارند که باید درکی عمیق و صحیح از شرایط بیمار داشته تا بتوانند مرهمی بر آلام جسمی و روحی آنها باشند.

جامعه پرستاری در کشور همواره در مواقع حساس در صف مقدم خدمت‌رسانی و مراقبت از بیماران بوده‌اند اما جان‌فشانی‌هایی که در دو سال اخیر در زمان شیوع بیماری کرونا با وجود سختی‌های طاقت‌فرسا از سوی این افراد متعهد و کارا صورت گرفت و متاسفانه منجر به جان باختن تعدادی از آنها شد، مهر تأییدی بود بر هر آنچه از ایثار پرستاران گفته شده است.

ایام شیوع بیماری کرونا در کشور سبب شد این بار پزشکان و پرستاران به عنوان مدافع سلامت در خدمت مقدم مبارزه با این بیماری قرار بگیرند و به‌ دور از متعلقات و وابستگی‌های مادی و دنیوی تنها به ‌منظور خدمت به مردم حماسه آفرینی کنند. پرستاران نیز همانند سایر اقشار جامع از مشکلاتی برخوردار هستند که بخشی از آنها صنفی بوده و باید سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رفع آن پیش قدم شود و بخش دیگری مربوط به بخش‎های مختلف است.

قطعا خدمات و سختی‎هایی که پرستاران متحمل می‎شوند غیرقابل ارزش‎گذاری مادی می‎باشد، اما شایسته است برای رفاه حال این بخش از کادر درمان که بی‎شک یکی از حلقه‌های حیاتی زنجیره سلامت در کشور هستند باید اقداماتی نیز صورت گیرد. خوشبختانه بنده نیز افتخار سالها فعالیت در حوزه بهداشت و درمان را داشته‌ام و با مشکلات و معضلات و سختی‎ها این عزیزان آشنا هستم؛ از این‎رو در کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران همواره تلاش کردم تا در سیاست‎گذاری‎های مدیریت شهری ضمن توجه به این قشر از مدافعان سلامت بتوانیم بخشی از مشکلات آنها را حل کنیم و قطعا از هیچ تلاشی برای کمک به جامعه سلامت به ویژه پرستاران مضایقه نکرده و مطالبات آنها را در چارچوب قانون پیگیری خواهم کرد.

قطعا حل مشکلات که بخشی از آن به صورت قانونی حل شده است نیاز به همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی دارد و باید با توجه ویژه دولت و مجلس به جامعه پرستاری به مطالبات به حق آنها پاسخ داد. مجددا فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار تبریک عرض می‎کنم و آرزومندم جامعه پرستاری کشور با تاسی از حضرت زینب(س) در این مسیر سلامت و استوار باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط