1401/09/10-20:23

آغاز عملیات توسعه فضای سبز بزرگراه امام رضا(ع)

آغاز عملیات توسعه فضای سبز بزرگراه امام رضا(ع)

شهردار منطقه ۱۵ از آغاز عملیات توسعه فضای سبز بزرگراه امام رضا(ع) به منظور ساماندهی محیط های شهری و ارتقای زیبایی بصری دروازه ورودی جنوب شرق تهران خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، رضا شرفی با اعلام این خبر گفت: به همت اداره فضای سبز منطقه با هدف بهبود منظر شهری و کاهش آلودگی زیست محیطی، عملیات توسعه فضای سبز حاشیه بزرگراه امام رضا(ع) از ۷ آبان آغاز شد.

او به تشریح اقدامات انجام شده در این عملیات اشاره کرد و گفت: اجرای عملیات آبرسانی به طول ۳هزار متر، اجرای عملیات فاز ۱ توسعه فضای سبز به مساحت ۲۸۷۵ مترمربع در محدوده قبل از سه راه سیمان شامل اجرای عملیات خاکبرداری و نخاله کشی به حجم ۵۰۰ مترمکعب، تسطیح و مناسب سازی محل، کاشت ۲۸۳ اصله درخت زیتون تلخ، اقاقیا، کاج مشهد و ۴۵۵ بوته درختچه زینتی از جمله بربریس و پامپاس گراس جهت تنوع در رنگ و بافت از جمله این اقدامات است و سایر اقدامات توسعه محور مذکور در فاز ۲ اجرا می گردد.

شهردار منطقه با اعلام هدف گذاری صورت گرفته جهت تکمیل فاز یک پروژه مذکور در سال جاری گفت: بطور کلی عملیات توسعه فضای سبز محور امام رضا(ع) به میزان ۸۶۰۶ مترمربع و نیز بازپیرایی ۸۲ هزار مترمربع بوده که فاز یک در سال جاری و فاز دو در بهار سال آتی انجام خواهد پذیرفت.

شرفی با اشاره به اینکه محور امام رضا(ع) هم اکنون دارای ۳۴ هکتار فضای سبز می باشد افزود: منطقه ۱۵ پتانسیل توسعه فضای سبز را دارد و ما علاوه بر توسعه فضای سبز به دنبال افزایش کیفیت بوستان‌ها نیز هستیم.

او با اشاره به وجود ۱۵۱ بوستان شهری با کیفیت در منطقه افزود: منطقه ۱۵ با سرانه فضای سبز ۳۳.۵۷ مترمربع برای هرنفر است از مناطق سرآمد در این بخش است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط