1401/09/13-20:53

مناسب سازی ۲۳ کیلومتری معابر جهت استفاده توان یابان در منطقه امید و زندگی

مناسب سازی ۲۳ کیلومتری معابر جهت استفاده توان یابان در منطقه امید و زندگی

آیین بهره برداری از پروژه های مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی برای معلولین سطح منطقه ۵ در سرای محله مهران برگزارشد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، احسان شریفی شهردار منطقه ۵ در آیین بهره برداری از پروژه های مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی در منطقه ۵ با بیان اینکه این منطقه اقدامات گسترده ای برای مناسب سازی مکان های عمومی برای تردد توان یابان عزیز صورت داده است گفت: منطقه ۵ در راستای پروژه های ابلاغی از سوی ستاد مناسب سازی فضاهای شهری، اقدامات متنوع و گسترده ای را در این راستا رقم زده است و مجموعه شهرداری منطقه ۵ با تلاش مضاعف سعی کرده موجبات آرامش معلولین را در منطقه فراهم کند.

شریفی که در سرای محله مهران حاضر شده بود در این خصوص گفت: ۷ محور اصلی در منطقه ۵ برای مناسب سازی مشخص شد که بزرگترین آن خیابان آیت الله کاشانی که به طول ۶ کیلومتر و خیابان های مخبری، بلوار فردوس غرب، میرزابابایی، شقایق و الهام نیز مناسب سازی شده است.

او ادامه داد: در سرای محله مهران، آسانسورهای آن از بدو تاسیس متوقف بود که راه اندازی شده است. هندریل ها و سرویس بهداشتی نیز در همین سرای محله راه اندازی شد.

شریفی افزود: بر اساس پروژه های ابلاغی ستاد مناسب سازی فضاهای شهری تهران از سال ۱۳۹۸ تا ۸ ماهه سال ۱۴۰۱، شهرداری منطقه ۵ رتبه اول را بین مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران کسب کرده است.

او تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۶/۲۳ کیلومتر برای افراد کم توان و ناتوان مناسب سازی انجام شده است.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: براساس پروژه های ابلاغی سال ۱۴۰۱ تعداد ۷ محور ، ۱۰ بوستان و ۵ سرای محله مناسب سازی شده است که جمعا ۲۲ پروژه را شامل می شود.

شریفی به محورهای مناسب سازی شده اشاره کرد و افزود: خیابان ایت الله کاشانی، میدان صادقیه، خیابان مخبری، خیابان میرزابابایی، خیابان فردوس غرب، خیابان شقایق، بلوار الهام و بوستان های استقلال، مصدق، شهرزیبا، اوج پرواز، گل پوش، نونهالان، پنج تن آل عبا و شیبا جمعا ۱۵ هکتار مناسب سازی شده است.

او در مورد ساختمان های مناسب سازی شده برای توان یابان گفت: سرای محله مهران، سرای محله شاهین شمالی، سرای محله پونک جنوبی، سرای محله سازمان برنامه جنوبی، ساختمان شهرداری منطقه ۵ در راستای مناسب سازی ساختمان اداری در سال ۱۴۰۱ برای افراد کم توان و ناتوان مناسب سازی شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط