1401/09/14-15:55
معاون شهردار منطقه ۴ خبر داد:

مهار آبگرفتگی بارش های پاییزی

مهار آبگرفتگی بارش های پاییزی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از مهار آبگرفتگی در سطح منطقه خبر داد و گفت: با لایروبی و رسوب شکنی قنات ها، کانال ها، جوی ها و مسیل های منطقه از آب گرفتگی های احتمالی در فصل بارش جلوگیری شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "سیدمحمد قاضی میرسعید" با اعلام این خبر گفت: همزمان با بارش های پاییزی شب های گذشته که به شکر خداوند همچنان نیز ادامه دارد، مهار آبگرفتگی ها با اقدامات پیشگیرانه ای که از ابتدای فصل پاییز آغاز شده و همچنان در حال انجام است، صورت گرفته است.

او ادامه داد: در عملیات پیشگیرانه از آبگرفتگی های احتمالی از ۳ مسیل منطقه ۸۶۶۰ مترطول رسوبات و زباله با کمک ۱۵ دستگاه خاور جمع آوری شد.

معاون شهردار منطقه ۴ گفت: در ادامه این عملیات از ۱۹ کانال بیش از ۴۱۰۰۰ مترطول زباله و رسوبات استخراج شد.

قاضی میرسعید ادامه داد: استقرار سرپناه ها در مکان های مناسب و حساس و آبگیر حین بارش، پایش های روزانه، استقرار دائم عوامل کارگری با تجهیزات مناسب، پایش و کنترل و فیلمبرداری از ۵۰۰۰۰ مترطول از کانال ها و مسیل ها جهت شناسایی نقاط خطرپذیر؛ رسوب برداری مکانیزه از مسیل ابوذر و کالورت بزرگراه شهید یاسینی از دیگر اقدامات انجام گرفته این عملیات است.

او  در پایان با درخواست مساعدت از همشهریان گفت: یکی از اصلی ترین عوامل آبگرفتگی ها در بارش های فصلی رها کردن زباله ها در جوی ها و کانال هاست که در این امر کمک و مساعدت شهروندان بسیار حائز اهمیت بوده و با رعایت بیشتر نظافت و بهداشت از این امر خطیر جلوگیری خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط