1401/09/14-19:29

برگزاری مسابقات پارالمپياد بوچيا محلات شهر تهران به ميزبانی منطقه ۷

برگزاری مسابقات پارالمپياد بوچيا محلات شهر تهران به ميزبانی منطقه ۷

محسن راجی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه از برگزاری دهمين دوره مسابقات پارالمپياد بوچيا مناطق ۲۲گانه شهر تهران همزمان با آغاز هفته افراد دارای معلوليت به ميزبانی اين منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷؛ راجی در ادامه گفت: بی ترديد فعاليت‌های بدنی مستمر و مناسب ويژه افراد دارای معلوليت بر ميزان برخورداری آنان از سلامتی و كاهش عوارض ثانويه معلوليت تاتير محسوسی دارد. وی به اهميت سرمايه گذاری در خصوص ورزش ويژه آنها در جامعه گفت: هر چه ميزان سرمايه گذاری برای اين افراد در يک جامعه بيشتر باشد، آينده بهتری در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی برای مردم و اعضای آن جامعه تضمين می شود، چرا كه ورزش معلولين را به سطح جامعه می‌كشاند و زندگی جمعی و آشتی با اجتماع بسياری از مشكلات و مسائل اين افراد را حل می كند.

وی در ادامه گفت: همزمان با آغاز هفته افراد دارای معلوليت مسابقات پارالمپياد بوچيا آقايان محلات شهرداری تهران در تاريخ سه شنبه ۸ آذر ماه طبق آئين نامه سازمان ورزش شهرداری تهران و با مشاركت هيات جانبازان و معلولين استان تهران در ۵ كلاس برگزار شد.

ورزش بوچيا براس افراد دارای معلوليت همانند نيوپاتی، فلج مغزی، ضايعه نخاعی گطراحی گرديده؛ ورزشكاران برحسب توانايی های فيزيكی و عملكرديشان در يكی از پنج كلاس به رقابت می پردازند. شيوه اين بازی پرتاب توپ های رنگی به نزديكی توپ سفيد (جک بال) می باشد. شركت كنندگان می توانند توپ ها را برحسب توانايی هايشان با دست يا پا و يا در محدوديت های شديد حركتی با يک وسيله كمكی(رمپ) پرتاب نمايند و در پايان هر دور، داور بر اساس ميزان نزديكي توپ ها به جك بال به بازيكنان امتياز مي دهد.

اين مسابقات با حضور مديران شهری و خانواده ورزشكاران محلات شهر تهران در مجموعه فرهنگی ورزشی پيام برگزار و در نتيجه تيمی منطقه ۷ قهرمان و مناطق ۹ و ۴ هم بر روی سكوی نايب قهرمانی و سومی قرار گرفتند.

شايان ذكر است در پايان به نفرات برتر اين دوره از رقابت ها حكم، مدال و جوايز نقدی اهداء شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط