1401/09/17-01:28

آغاز طرح بررسی شاخص توده بدنی BMI و غربالگری قند خون در منطقه ۱۳

آغاز طرح بررسی شاخص توده بدنی BMI و غربالگری قند خون در منطقه ۱۳

با توجه به انتخاب منطقه ۱۳ به عنوان نامزد شهر سالم از سوی سازمان بهداشت جهانی، طرح بررسی شاخص توده بدنی (BMI) و غربالگری قند خون توسط اداره سلامت در این منطقه آغاز شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به گام منطقه ۱۳ برای کسب گواهینامه شهر سالم گفت: یکی از شاخصه های شهر سالم توجه به سلامت شهروندان است که در این راستا، طرح بررسی شاخص توده بدنی (BMI) و کنترل قند خون و فشار خون به اجرا در آمد.

او افزود: این طرح طبق برنامه زمان بندی، در مرحله اول ویژه کارکنان شهرداری با حضور پزشک و کارشناس سلامت در ساختمان ستادی و نواحی چهارگانه و معاونت ها به اجرا در می آید و در مراحل بعدی در سرای محلات و مدارس اجرایی می شود.

به گفته شهردار منطقه ۱۳، در این طرح، ۲ شاخص قد و وزن مورد بررسی قرار گرفته و پس از اندازه گیری BMI مشاوره‌های تغذیه‌ای و رژیم حرکتی و غذایی متناسب با وضعیت مراجعان ارائه و پس از سه تا شش ماه این برنامه تکرار می شود.

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به تحقیقات کارشناسان سلامت و تغذیه خاطر نشان کرد: با توجه به تبعات و آثار منفی که اضافه وزن و چاقی بر سلامت عمومی افراد جامعه دارد و آمار و ارقام نه چندان خوشایند چاقی در میان شهروندان، اداره سلامت منطقه ۱۳ با همکاری مرکز بهداشت شرق تهران به عنوان متولی سلامت شهروندان تلاش می کند ضمن کنترل افزایش درصد کارکنان و شهروندان دارای اضافه وزن، مشاوره های علمی و کاربردی بر ای بهبود سلامت آنها ارائه کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط