1401/09/19-22:19

شروط اصلى براى افتتاح خط مترو شهر پرند در موعد مقرر

شروط اصلى براى افتتاح خط مترو شهر پرند در موعد مقرر

بازديد اخير رييس جمهور از پروژه خط مترو تهران-پرند، تاكيد موكد ايشان مبنى بر رفع موانع اجرايى ادامه طرح را به دنبال داشت؛ مهمترين پيش نياز براى تكميل اين خط، تامين به موقع منابع مالى در قالب بودجه نقد مصوب دولتى و تهاتر ۲۵ هكتار زمين از اراضى شهر جديد پرند است تا پروژه در بهار ۱۴۰۲ به بهره‌بردارى برسد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌ عمومى و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهرى تهران و حومه(مترو) در حالى كه قرار بود اسفند ماه سال گذشته و طبق توافقات انجام شده، ۲۵ هكتار زمين از اراضى شهر جديد پرند به عنوان بخشى از منابع مالى مورد نياز براى تكميل خط مترو تهران-پرند به پيمانكاران مربوطه واگذار‌ شود اما عملاً اين امر تاكنون به طور كامل محقق نشده ‌است. همچنين مبلغ ۲۱۰ ميليارد تومان بودجه نقد مصوب دولتى كه مى‌بايست در ۸ ماه گذشته به پروژه تزريق مى‌شده نيز عملاً پرداخت نگرديده كه همين مسائل باعث شده‌ است روند سفارش گذارى و تامين تجهيزات مرتبط با راه‌اندازى خط مترو شهر پرند با تاخيرات قابل توجهى همراه ‌شود.

اما سفر سيدابراهيم رييسى به شهرستان رباط كريم و تاكيد بر حل مشكل اصلى شهر پرند كه مساله عبور و مرور به تهران مى‌باشد، با ابلاغ دستوراتى به وزراى راه و شهرسازى، نيرو وهمچنين استاندار و معاون اجرايى رييس جمهور همراه بود.

تامين هرچه سريعتر اعتبارات نقد و غيرنقد پروژه توسط وزارت راه و شهرسازى، تكميل شبكه برق مسير خط ريلى تهران-پرند توسط وزارت نيرو و پيگيرى امور توسط معاون اجرايى رييس جمهور كه در زمان تصدى پست استاندارى تهران با اين پروژه كاملاً آشنا شده‌ است، از جمله مسائلى است كه لازمه افتتاح خط مترو شهر پرند در موعد تعيين شده (خرداد ۱۴۰۲) مى‌باشد.

اين در حالى است كه پروژه به لحاظ عمليات اجرايى پيشرفت بالاى ۸۴ درصد را تجربه كرده و با كمى توجه بيشتر از سوى تامين‌كنندگان منابع مالى طرح، امكان بهره‌بردارى از آن در كمتر از ۶ ماه آينده وجود دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط