1400/06/28-15:40

از برپایی موکب های حسینی تا ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در منطقه ۱۴

از برپایی موکب های حسینی تا ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در منطقه ۱۴

شهردار منطقه ۱۴ از ویژه برنامه های متنوع فرهنگی همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی(ع) درمحلات این منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، کامبیز مصطفی پور با اشاره به اقدامات اجرایی در خصوص فضاسازی محیطی با محوریت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی(ع) گفت: ده ها مجموعه فعالیت های فرهنگی در قالب برنامه های مختلف آئینی، هنری، نمایشی، رزمایش، مجازی ویژه سنین مختلف با رویکرد مشارکت نهادهای مردمی و محلی تدارک دیده شده است که متناسب با این ایام اجرا می شود.

مصطفی پور به مشارکت حوزه بسیج شهید محلاتی، نواحی ششگانه به منظور برگزاری هر چه باشکوهتر این برنامه ها اشاره کرد و افزود: برپایی رزمایش و کاروان های هنری، نمایش های میدانی، تکریم خانواده معظم  شهدا، ایثارگران و یادواره شهدا، همایش دفاع مقدس در بوستان سهند، برگزاری جشنواره های متنوع تفریحی، ورزشی ویادواره های فرهنگی و هنری در میدان های شاخص منطقه و راه اندازی نمادین کاروان های اعزام به جبهه های حق علیه باطل از برنامه های شاخص منطقه به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

وی در ادامه برپایی موکب های حسینی در قالب هر محله یک موکب با عنوان "جاماندگان اربعین" را از  برنامه های محوری ایام اربعین برشمرد و توزیع نذورات مردمی، اجرای برنامه های متنوع برای کودکان، پخش نماهنگ های حماسی و حسینی، اجرای برنامه های سلامت محور توسط مسولین سلامت نواحی را از اهم اقدامات این موکب ها عنوان کرد.

مصطفی پور به استفاده از ظرفیت بسترهای فضای مجازی نیز اشاره کرد و برنامه هایی همچون روایت گری وآشنایی بیشتر نسل جوان با ارزش های دفاع مقدس و پویش بزرگ« به توازدور سلام » را از جمله این برنامه ها برشمرد.

وی ادامه داد: برپایی گالری مقاومت و نمایشگاه های عکس و پوستر ،مسابقات فرهنگی و هنری ،غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، اجرای برنامه های هنری و تبلیغی در ایستگاه های مترو، اجرای سرودهای حماسی و برگزاری همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت در بوستان سهند از دیگر برنامه های درنظرگرفته شده در این ایام است.

شهردار منطقه ۱۴ درپایان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی باتوجه به دوران شیوع کرونا، ازبرپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع اقلام فرهنگی، ماسک و مواد ضدعفونی بین شهروندان به عنوان فعالیت های درنظرگرفته شده نام برد و خاطرنشان کرد: اجرای همه برنامه ها با همکاری و مشارکت حداکثری شورایاران،هیئت های مذهبی، بسیج، مساجد ،خیرین و محبین اهل بیت (ع) انجام می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط