1401/09/30-21:05
شهردار منطقه ۷ در نشست بررسی پروژه‌های توسعه محلی‌ای:

نگاه ویژه به سرانه‌های هفتگانه در طراحی پروژه‌های مردم‌محور لازم است

نگاه ویژه به سرانه‌های هفتگانه در طراحی پروژه‌های مردم‌محور لازم است

شهردار منطقه ۷ در نشست بررسی پروژه های توسعه محله ای در جهت تحقق بودجه ریزی مشارکتی و مردمی سازی شهر با مشارکت نخبگان در راستای سیاست های شهردار تهران تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نشست بررسی پروژه های توسعه محله ای در سال ۱۴۰۲ با حضور شهردار و جمعی از معاونین و مدیران این منطقه برگزار شد.

در جریان این نشست نصراله آبادیان شهردار منطقه ۷ ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: جلسات مهمی در خصوص نظام بودجه ریزی مشارکتی مبتنی بر مردم از سوی شهرداری تهران برگزار شده که در صورت اجرای صحیح آن شاهد تاثیرات کیفی موثری بر زندگی شهروندان پایتخت خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه از دیرباز پروژه هایی که در مناطق تعریف می شد اکثرا زائیده ذهن و پیشنهادات ذی مدخلان هر محله بوده است، افزود: امروزه این موضوع نامی با عنوان نظام بودجه ریزی مشارکتی مبتنی بر مردم را به خود اختصاص داده که از شروع شورای پنجم در غالب طرح رصد این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است. از لحاظ کارشناسی پروژه های محله ای در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حکم ترمیم بودجه را داشتند یعنی به عنوان مثال برای اجرای پروژه های فنی و عمران ما از پروژه های محله ای وام می گرفتیم تا اعتباراتمان را کامل کرده و نظام مناقضه را برگزار کنیم و در نهایت بتوانیم ماموریت خود را در شهر به اتمام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در اصل طرح رصد که یک طرح خوب و کیفی برای شهر براساس نقطه نظرات شهروندان بود توانست قسمتی از نیاز های شهروندان را پوشش دهد و در نهایت تبدیل شد به ابزاری برای ترمیم بودجه مناطق شهرداری تهران.

آبادیان با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۰ اکثر پروژه هایی که تعریف شدند جنبه عمومی داشته اند، گفت: اما در بودجه سال ۱۴۰۲ پروژه ها متناسب با عنوانشان مطالبه خواهد شد بنابراین پس ما باید در انتخاب پروژه ها دقت کنیم و از جنبه های مختلف آنها را بررسی کنیم تا با چالش های احتمالی روبرو نشویم.

وی اظهار داشت: در بازدیدهایی که هر سه شنبه از سطح محلات داشتیم پروژه هایی را برای سال آینده در نظر گرفتیم بنابراین پیشنهاد می کنم هر ناحیه به عنوان یک زیردستی این مصوبات را بگیرند و اگر در شورای اسلامی شهر پروژه ای را می خواستند ارائه کنند مبتنی بر مصوبات این بازدیدها باشد.

شهردار منطقه ۷ افزود: باید پروژه ها را براساس اهم و فی الاهم دسته بندی کنیم. پروژه هایی که از جنس پروژه های سال گذشته هستند و نیاز است که در سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد حتما در لیست اجرا قرار بگیرد و در آخر تاکید دارم که پروژه های بنیادین را در راس اقدامات قرار دهیم.

گفتنی است در ادامه امیر جاور معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری منطقه ٧ به تشریح پروژه های توسعه محله ای به تفکیک ناحیه و محله در سطح منطقه پرداخت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط