1401/10/01-19:55
مدیرعامل شرکت خاکریزآب خبرداد؛

تسریع عملیات ایمن سازی و ساماندهی رودخانه کن

تسریع عملیات ایمن سازی و ساماندهی رودخانه کن

مدیرعامل شرکت خاکریزآب، بر ضرورت تسریع عملیات احداث سازه مستهلک کننده انرژی پایین دست تندآب در طرح ایمن سازی و ساماندهی رودخانه کن تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "سید مهدی پورهاشمی" مدیرعامل شرکت خاکریزآب در جریان بازدید از روند اجرای پروژه احداث سازه مستهلک کننده انرژی پایین دست تندآب در طرح ایمن سازی و ساماندهی رودخانه کن، تسریع عملیات اجرایی این پروژه را با توجه به مخاطرات رودخانه کن به خصوص در فصل بارندگی و مجاورت شن چاله‌‌های حاشیه رودخانه با خط راه آهن تهران_تبریز و بزرگراه فتح را ضروری خواند.

وی از پیشرفت ۵ درصدی عملیات اجرایی پروژه از اوایل آبان ماه امسال خبر داد و گفت: عملیات انحراف آب به منظور فراهم ساختن امکان اجرای عملیات اصلی در کف رودخانه کن و در قسمت جبهه‌های غربی و مرکزی رودخانه در دستور کار قرار دارد و پیش بینی می­شود عملیات احداث سازه مستهلک کننده تندآب ظرف یک سال آینده به سرانجام برسد.

به گفته "پورهاشمی" موقعیت سازه مستهلک کننده در تقاطع رودخانه کن و بزرگراه فتح، پایین‌دست پل راه‌آهن بوده و عملیات اجرایی آن شامل ۲ مرحله انحراف آب، احداث سازه مستهلک‌کننده (شامل آستانه بتنی، حوضچه آرامش و دیوار حائل) و جاده دسترسی است؛ عرض سازه مستهلک‌کننده ۴۲ متر و ظرفیت حداکثر سیلاب عبوری از روی آن ۴۸۰ مترمکعب بر ثانیه می باشد که براساس دوره بازگشت سیلاب ۲۰۰ ساله طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت خاکریزآب در ادامه این بازدید میدانی که معاون اجرایی و تنی چند از مدیران ارشد شرکت وی را همراهی کردند، صورت پذیرفت، به کارگاه پروژه مرمت و نگهداشت کانال قُلقُلی رفت تا آخرین وضعیت اجرایی پروژه را مورد پایش و ارزیابی قرار دهد.

پورهاشمی ضمن بررسی معارضات موجود در مسیر کانال ۱۶۰۰ متری قُلقُلی در محدوده خیابان ستارخان، تدابیری را به منظور تسریع روند عملیات اجرایی و همجنین تکمیل پروژه ظرف حداکثر ۳ ماه آینده اتخاذ کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط