1401/10/03-18:31
زاکانی در آیین افتتاح ۸ پروژه شهری و رونمایی از سامانه «من شهر دارم»:

به دنبال ایجاد گره‌گشایی از زندگی مردم با بهره‌مندی از میانبرهای ارائه شده توسط اهل دانش هستیم

به دنبال ایجاد گره‌گشایی از زندگی مردم با بهره‌مندی از میانبرهای ارائه شده توسط اهل دانش هستیم

شهردار تهران گفت: تهران بیشترین و بهترین دانشگاه ها و اندیشکده ها را درون خود دارد و بهره مندی از این دانش برای گره گشایی از زندگی مردم، نوآوری و خلاقیت در تسریع پیشرفت شهر و الگوسازی شهر برای ما یک موضوع جدی است. از این رو توجه ما به ایجاد زیرساخت هایی است که در آن اهل دانش ما را از میانبرها به قله های مدنظر می رسانند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی در آیین افتتاح ۸ پروژه شهری و رونمایی از سامانه «من شهردارم» که در هجدهمین شنبه های امید و افتخار انجام شد، با اشاره به اینکه به اقتضای جلسه برنامه و بودجه در دولت توفیق حضور در چند برنامه پیشین را نداشتیم و خشنودیم که امروز افتخار داریم این پروژه بزرگ را با هم افتتاح کنیم، اظهار کرد: برای بنده امروز مایه بهجت و شادی است به عنوان کسی که فرزند ری است و ریشه و اصل و نسب خود را در ری و قبله تهران دارد؛ این گام بلند در جهت رونمایی از یک اثر موثر در گذشته و حال شهر تهران و این کارخانه را برداشته ایم. با توجه به اینکه از کودکی در این کارخانه رفت و آمد می کردم و پدرم کارگر این کارخانه بود و بخش ورزش کارخانه را مدیریت می کرد، افتتاح این پروژه برایم شادی مضاعفی دارد. در و دیوار آن برای من یادآور خاطرات زیادی است. امروز موزه صنعت به عنوان یک یادگاری اولیه ایجاد شده و امکانات جانبی آن نیز به حوزه نوآوری تعلق پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه شهر تهران به جز پایتخت بودن، هویت ثانویه ای ندارد، افزود: تهران نیازمند خلق هویت های موثر است که یکی از این هویت ها هویت فناورانه است. تهران بیشترین و بهترین دانشگاه ها و اندیشکده ها را درون خود دارد و بهره مندی از این دانش برای گره گشایی از زندگی مردم و نوآوری و خلاقیت در تسریع پیشرفت شهر و الگوسازی شهر برای ما یک موضوع جدی است. از این رو توجه ما به ایجاد این زیرساخت ها است؛ زیرساخت هایی که در آن اهل دانش ما را از میانبرها به قله های مدنظر می رسانند.

زاکانی ادامه داد: مبتنی بر این نگاه، شورا و شهرداری همت خود را معطوف به این حوزه البته در کنار حوزه های دیگر کرده تا هویت های متنوعی برای تهران‌ به دست مبارک اندیشمندان و اهل فکر خلق کند.

شهردار تهران اضافه کرد: با این اقدامات؛ اهل علم، فرای فضای جغرافیایی خود مامن هایی را می بینند که مسیر رشد و شکوفایی را فرا روی آنها باز می کند و با یک امید بیشتری نسبت به آینده گام بر می دارند. مدیریت شهری نیز خود را خادم مردم و کسانی که در بحث علم فعالیت می کنند و تحصیل کنندگان علم می داند. ما توجه به این جوهره و دقت در ظرفیت نخبگان شهر را بااهمیت می دانیم، چرا که این افراد ویژگی هایی دارند که این ویژگی ها می توانند راه بهتری برای رسیدن به افتخار برای شهر فراهم کنند.

وی با بیان اینکه طرحی از سوم(امروز) تا ۱۳ دی در مدیریت شهری در رابطه با مشارکت مردم اجرایی می شود، گفت: در بودجه ۱۴۰۲ فصل خوبی برای پروژه های منطقه ای و محله ای دیده شده و ۲ هزار میلیارد تومان امکان در نظر گرفته شده و بیش از ۲هزار طرح در آن دیده شده است اما اولویت دادن به این طرح ها مبتنی بر نظر مردم است که مقدمه آن با طرحی تحت عنوان "من شهردارم" آغاز شده است که در این ده روز نظرات مردم پیرامون طرح های منطقه ای اطراف شان را دریافت می کنیم.

زاکانی عنوان کرد: از شهروندان درخواست می کنیم در این طرح مشارکت فعال داشته باشند تا مقدمه مشارکت های بعدی و توسعه فعالیت های منطقه ای و محله ای باشد و بدین ترتیب سطح خدمتگزاری را برای خودمان بیشتر از امروز فراهم کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط