1401/10/07-22:23
شهردار منطقه ۴ در دومین جلسه هم اندیشی توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی (TOD):

اهمیت بر توسعه های آتی زیربنای موفقیت های افزون خواهد بود

اهمیت بر توسعه های آتی زیربنای موفقیت های افزون خواهد بود

شهردار منطقه ۴ در نشستی با مشاوران TOD شهرداری تهران بر اهمیت توسعه آتی و برنامه های کلان تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "علی اصغر کمالی زاده" در این نشست که با حضور معاون ترافیک، شهرسازی و ریاست اداره املاک و جمعی از مدیران این منطقه برگزار شد، گفت: TOD ﯾﮏ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ اﺻﻼﺣﺎت ﺷﻬﺮی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽﺷﻮد ﻣﺘﺮو ﯾﺎ ﻫﺮ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺣﻤﻞ‌وﻧﻘﻞ ﻋﻤﻮﻣﯽِ ﯾﮏ ﺷﻬﺮ، ﺑﺎ راﻧﺪﻣﺎن ﺑﯿﺸﺘﺮی ﺑﻪ ﮐﺎر آﯾﺪ.

او ادامه داد: TOD و اﺻﻼﺣﺎﺗﺶ، ﺧﯿﺎﺑﺎﻧ ﻬﺎي ﺷﻬﺮ را از ﺧﻮدرو ﭘﺲ ﻣﯽﮔﯿﺮد و ﺑﻪ ﻋﺎﺑﺮان ﭘﯿﺎده و دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮارﻫﺎ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻣﯽدﻫﺪ. ﺑﻪ زﺑﺎن ساده تر ﺷﻬﺮ را اﻧﺴﺎنﻣﺤﻮر می کند. TOD ﺑﺎ اﺻﻼﺣﺎت ﺑﺪون ﻫﺰﯾﻨﻪاش، ﻧﺸﺎط و ﺳﺮزﻧﺪﮔﯽ را ﺑﻪ ﻣﺤﻼت ﺷﻬﺮ ﺑﺎزﻣﯽﮔﺮداﻧﺪ، ﺟﺎﻣﻌﻪی ﻣﺤﻠﯽ را ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ و اﻗﺘﺼﺎد ﺷﻬﺮی را روﻧﻖ ﻣﯽﺑﺨﺸﺪ.

کمالی زاده خطاب به مشاوران این حوزه گفت: برنامه ها و ایده های پیش رو می بایست به روز، دقیق و کارشناسی شده و با مطالعه کافی باشد. اولویت ها در نظر گرفته شود و با در نظر گرفتن مولد سازی و توسعه آتی به پیش رود.

شهردار منطقه ۴ گفت: در مبحث TOD علاوه بر مباحث شهرسازی و ترافیکی می بایست مسائل املاک پهنه ها در نظر گرفته شود و جمعیت و تراکم آن منطقه نیز لحاظ شود.

کمالی زاده با اشاره به مبحث اقتصادی TOD گفت: این بحث بر پایه اقتصاد پیش می رود و درواقع عامل کاهش هزینه های حمل و نقل در سبد خانوار خواهد بود.

شهردار منطقه ۴ از مشاوران خواست تا با مطالعه دقیق و کارشناسی شده با توجه به اولویت بندی ها ابتدا به تمرکز بر TOD در منطقه ۴ پرداخته و بعد از آن در مراحل بعدی خطوط مرزی را نیز پوشش دهند.

در پایان این جلسه مقرر شد تا با کارشناسی های بیشتر و جلسات متعدد تحقق این مبحث تا مرحله اجرا ادامه پیدا کرده و با عملی شدن آن قدم بزرگی در منطقه ۴ برداشته شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط